juliasims3

Alla inlägg under juli 2012

Av Julia - 29 juli 2012 20:46

 


Del 5:


Melinda: Rosa

Star: Lila

Thea: Himmelsblå   

Erik: Brändorange ( inte med i detta avsnitt )

Adelina: Lime ( Inte med i detta avsnitt )

Hannah: Gulgrön

Marley: Magenta

Alison: Röd ( Inte med i detta avsnitt )

Andra: Orange

 

 

 

 

- Hej lilla vän

 

- Hej Marley, trevligt att träffas, Hannah vem är det här egentligen och har du papprerna?

 

- Asså jo, jag hittade papprerna och har kvar dem, men jag ringde Marley istället. Hon hade hand om din adoption,

 

- Va? Menar du allvar Hannah?

 

- Ja, jag tänkte överaska dig att ta hit henne

 

- Tack så mycket Hannah!

 

- Ehm tjejer jag vill inte störa eller så, men kan vi börja nu? Jag ska hämta mitt barnbarn om 45 minuter.

 

- Eh jo, jag går och kokar lite kaffe till oss så länge, så får ni prata ostört, säger Hannah och lämnar soffan.

 

Marley reser sig upp och sätter sig bredvid Melinda.

 

 

 

- Så vännen vad vill du veta? frågar Marley

 

- Ehm kan du berätta lite om min mamma?

 

- Okej, Få se, Jo din mamma var väldigt ung när hon fick reda på att hon väntade barn.

 

- Hur gammal var hon?

 

- 15 år, så hon kunde inte ta hand om er,

 

- Jag har alltid undrat varför hon inte kunde ta hand om oss, men nu förstår jag.

 

Marley och Melinda snackade en liten stund till, tills Marley var tvungen att åka och hämta sitt barnbarn.

Melinda tackade Hannah och åkte hem. Hannah gav Melinda en bok om adoptionen.


Melinda plockar upp sin telefon och ringer till Star.


 


- Hej Star


....


- Jag åkte ner till adoptionsbyrån, Gissa vem som var där?


.....


- Nej, Marley som hade hand om adoptionen om oss.


....


- Jag vet det är sant!


.....


- Hon berättade att vår mamma bor i Bridgeporth!

Jag ska läsa mer av papprerna och sen ska vi åka ditt.


.....


- Mm, packa en väska Star och säg till dina föräldrar att du ska få åka på en resa i tre månader till

Bridgeporth med Felicia.


.....


- Bra då ses vi imorgon


....


- Hej då


Melinda lägger på och läser igenom doktumenten i soffan.


 


" Det står att hon bor i Bridgeporth, hon bodde i Twinbrook med sina föräldrar "


Melinda läser vidare på sängen.


 


" Hon var femton år "


Melinda läser hela natten tills det blir dag. Då slår hon en signal till sin föräldrar.


 


- Hej mamma


......


- Förlåt att jag stör dig, men jag har fått ett jobb som model i bridgeporth


.....


- Tack mamma, jag har hittat en jätte fin lägenhet


.....


- Okej, tack


Fortsättning följer

Av Julia - 28 juli 2012 16:33

Hej allihopa! Har lite dåliga nyheter , jag har glömt mitt antecknings block där jag har planerat allt, eftersom jag har skrivit alla bilder ända till säsong 3 på från två olika världar så vet jag inte vilka bilder , men eftersom ni inte ska bli för besvikna så laddar jag upp två avsnitt av från två olika världar imorgon

Av Julia - 26 juli 2012 19:52

Hej alla! Just nu är jag ute på sjön och har en härlig semester , utan dator! Men jag kommer hem imorgon, men jag vet inte om jag kommer hem på dagen eller sent på kvällen så förvänta er inget inlägg från mig imorgon, men jag hoppas jag kan. Jag har massa planer på gång och tack för de snälla kommentarerna det värmer verkligen :) ha en mysig semester!
I helgen ska från två olika världar komma och the " perfect " life. Jag har också tre till serier på gång! Eftersom jag måste skrota några andra:( kram på er alla

Av Julia - 25 juli 2012 21:04

Hej jag är ute på sjön kommer hem till helgen då blir det mera bloggning

Av Julia - 21 juli 2012 23:50

 


Del 4:


Melinda: Rosa

Star: Lila

Thea: Himmelsblå ( Inte med i detta avsnitt )

Erik: Brändorange ( inte med i detta avsnitt )

Adelina: Lime ( Inte med i detta avsnitt )

Hannah: Gulgrön

Marley: Magenta

Alison: Röd

Andra: Orange


Har du inte läst de tidigare delarna. Isåfall hittar du dem här

del 1 del 2 del 3



 


- Hallå det är Melinda


......


- Jaså, jo jag hittade några papper och undrar var den adoptionsbyrån ligger



.....


- Jaha tack så mycket


.....


- Okej Fyrvägen 9?



.....


- Okej, tack så hemskt mycket


Melinda lägger på samtalet och åker till Fyrvägen 9.


 


" Hm vilket trevligt ställe "


Melinda går ner för trappan och sätter sig på stolen vid informationen.


 


- Hejsan vad kan jag hjälpa dig med?


- Hej jag heter Melinda och är bort adopterad sen jag föddes och jag vill få reda på vem som hade hand om fallet.


- Tyvärr men du behöver målsmans tillstånd för att få reda på vem som har tagit hand om fallet.


- Men mina föräldrar är inget vidare snälla! De kommer aldrig ge mig tillåtelse att leta upp min biologiska mamma.


- Jag är ledsen men det är inte jag som har bestämt reglerna.


- Jaha då får jag leta information någon annanstans.


- Jag är också bortadopterad och sommarjobbar här för att hjälpa andra. Jag kan leta upp papprerna åt dig om du ger mig lite information,


- Okej tack så hemskt mycket.


   


- Vad heter dina adoptivföräldrar?


- Thea Worl och Erik Worl


- Skojar du? Är du dotter till Thea Worl, Sveriges största modeikon!


- Eh jo, men hon är min adoptivmamma.


- Okej, och din pappa är Sveriges största filmregissör?


- Ja


- Okej, Vad är ditt namn nu?


- Melinda Katarina Isobel Worl


- Okej, Har du något syskon som är adopterat?


- Nej mamma har fött min lillasyster


- Okej, Vilket år är du född?


- 1997


- Okej, då ska jag se vad jag kan göra. Jag ska leta igenom adoptioner 1997 och söka efter dina föräldrars namn. Har du något telefon nummer?


- Ja 072229966


- Okej bra, då ska jag försöka höra av mig så fort jag kan.


Melinda åker hem till sig, byter om och går och lägger sig.

Kvällen blir till morgon och Melinda har precis slutat skolan då hon får ett samtal.


 


- Hallå det är Melinda


.....


- Jaha hej Hannah


.....


- Jaså har du redan hittat papprerna? Det gick fort


.....


- Vad snällt att du kämpade för min skull


.....


- Vadå ska jag komma ner till kontoret redan? 


....


- Okej jag kommer med en gång


....


- Hej då


.....


Melinda lägger på.


 


Hon slår in numret till Star.


 


- Hej jag heter Felicia och söker Star


.....


- Tack så mycket


.....


- Hej Star det är Melinda


.....


- Mm nu svarade ju dina föräldrar så jag sa att jag hette Felicia.

Men det var inte det jag skulle säga.

Hannah har fått tag i adoptionspapprerna och jag ska åka ner till kontoret direkt.

Kommer du ditt?


.....


- Jaha, så synd, Jag ringer dig efteråt.


....


- Okej hej då


Melinda åker tillbaka till adoptionsbyrån.

   


Hon går ner för trappan och sätter sig i soffan med Hannah och en gammal dam.


 


- Hej Melinda, Det här är Marley, Marley det här är Melinda


- Hej lilla vän


Fortsättning följer...




Av Julia - 21 juli 2012 14:15


Jag har fått en fråga jag tänkte svara i ett inlägg:)


Bluelover:


Hur och var laddar du ner dina kläder/hår/saker?


Svar:


Först och främst laddar jag ner alla mina saker från store. 

Jag betalar för alla frisyrer, kläder och saker.

Om du inte vet hur man laddar ner från store fråga igen:)


 

Av Julia - 20 juli 2012 21:18

 


Del 3:


Melinda: Rosa

Star: Lila

Thea: Himmelsblå

Erik: Brändorange ( Inte med i det här avsnittet )

Adelina: Lime

Andra: Orange

 


- Melinda vad är det som är fel?


- Star det kan inte vara sant!!


- Vad står det Melinda?


DAGENS NYHETER:


THEA WORL OCH ERIK WORL HAR BLIVIT FÖRÄLDRAR!

Thea Worl och Erik Worl har försökt länge att få ett barn.

De har misslyckats och tänkte ger upp då Erik kom på iden att adoptera en baby.

De har nu åkt ner och hämtat sin baby. Thea och Erik visar stolt upp babyn för pressen.

Hon ska heta Melinda berättar Thea kort.

Vi frågade efter en kommentar och så här skrev hon på sin twitter sida.


" Jag är så tacksam att denna unga kvinna har fött min lilla Melinda. Utan henne hade det saknats en sida ur mitt liv. Så tack vännen för du har gett mig och Erik den största gåvan man kan få"


läser Melinda

 

- Du skojar med mig Melinda? Är vi bortadopterade båda två?


- Det är inte möjligt mamma har likadan ögon färg som oss och hennes hår färg.


- De kan vara ett sammanträffande Melinda. Vi har en mamma där ute som gav bort oss.


Melinda reser sig upp från stolen och går fram till Star som håller i Alinda.


 


- Fattar du inte Star? Jag känner mig så lurad. Under alla år jag har levt har jag trott att de är mina riktiga föräldrar!

Inte adoptivföräldrar!


- Melinda hur tror du jag känner mig då? Jag vet hur du känner! Men ska vi ta reda på sanningen eller inte?


- Jag ska leta reda på min biologiska mamma! Även om det är det sista jag gör!


- Bra då börjar vi leta. Jag ska gå hem nu, men vi ses imorgon väl?


- Ja, hej då Star


- Hej då Melinda


Melinda tar sin lillasyster från Stars famn och går till sovrummet med henne.


 


- God natt vännen vi ses imorgon


- Godj najt Melinda! Vejm va dejn tjejjen?


- Det var en kompis! Men vi säger ingenting till mamma. Det är din och min hemlis


- Okje


Melinda går vidare mot sina föräldrars arbetsrum.


 


Hon går fram till datorn och börjar sin sökning.


 


" Hm hoppas mamma har glömt att logga ut från twitter"


" Nej hon har loggat ut, aja det var värt ett försök"


Melinda går in på Theas hotmail och hittar ett brev från en bekant.


" Hallå där Thea!

Det var grymt länge sen,

Jag och Roger ligger och solar under Bahamas sol.

Har ni det bra? Saknar dig grymt mycket!

Har Melinda fått reda på något ännu?

Du måste nog säga sanningen.

Jag vill verkligen inte göra dig arg eller så men 

Melinda har rätt att få reda på sanningen. 

Bäst att du klämmer fram det, annars gör nog jag det.

Ps du borde gömma din dagbok på ett bättre ställe.

Melinda kommer nog att hitta den.

Moster Bea."


" Hm vad är det för sanning alla pratar om"

" Mamma har inte läst mailet ännu, bäst att jag raderar det och letar igenom bokhyllan "


Melinda går ut från sin mammas mail och går mot bokhyllan.


 


" Hm "


Melinda hittar boken och sätter sig i sitt rum och läser den.


 


" Kära dagbok, Melinda är nu 6 år. Jag kan inte tro det! Min lilla prinsessa har blivit 6 år!

Det känns som igår när jag tog hem min lilla prinsessa.....


Kära dagbok, jag har fått ett jobb och kan inte umgås mycket mer med Melinda. Hon klarar nog sig själv nu.

Vi har anställt en nanny....


Kära dagbok, igår fick jag ett telefonsamtal från en kvinna. Hon berättade att en kvinna sökte ett adoptivpar som ville adoptera hennes baby i magen. Jag och Erik blev överlyckliga och tackade ja....


Igår fick vi hämta hem Melinda. Hon var den sötaste baby jag någonsin hade träffat. Jag är så tacksam att den här kvinnan gav bort sin baby till mig.


.....


" Vad lustigt mamma är ju helt annorlunda nu än vad hon var innan?"


Fortsättning följer

Av Julia - 20 juli 2012 21:14

Hej allihopa!


Förlåt för att jag har varit frånvarande och inte uppdaterat så mycket alls.

Jag har varit på semester.

Utan internet och datorn:(

Jag är hemskt ledsen att jag inte uppdaterade innan jag åkte.

Men det vart så himla stressigt.

Nu ska jag skriva på Från två olika världar del 3

Kram på er alla och hoppas ni förlåter mig:)

 

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Tidigare år:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards