juliasims3

Alla inlägg under december 2012

Av Julia - 31 december 2012 18:13

( Jag tänkte passa på att säga att jag har fått en fråga om familjen Dahlblad hur man hittar del 1 och del 2. I menyn finns det bilder på mina historier. Om ni klickar på familjen Dahlblad bilden kommer alla delar att komma upp. Hoppas ni hittar )

 

 

 


 


Kelly tittar glatt på Joakim och Ally som sitter i en varsin fotölj. Hon håller hårt om Stefan och det är då hon öppnar munnen för att säga det.


- Ska du eller jag berätta det Stefan?


- Du kan göra det



 


- Vi gör det tillsammans


- Det är så att vi har något vi vill berätta för er, börjar Kelly.


- Något som kanske gör er glada eller förbannade, fortsätter Stefan.


- Okej vad är det? Frågar Joakim nyfiket.


- Ni ska få ett syskon! Jag och Stefan ska bli föräldrar


Kellys ord sjunker sakta in i Allys öron. Hörde hon fel? Ska de ha barn med varandra?




- Ursäkta vad sa ni?


Ally får lust att kyssa Joakim för att hon slapp säga den meningen.


- Kelly är med barn, vi ska få bli föräldrar och ni ska få ett gemensamt syskon.


- Ursäkta? Men är ni medvetna med vad vi tycker och tänker? Först bedrar du min mamma och sen gör du kvinnan jag hatar mest på jorden gravid. Jag hatar er!


Ally tror att hon ska kräkas. Ska hon och Joakim få ett syskon tillsammans? Men om hon ska ha barn med honom. Hur ska det gå? Nu måste hon berätta att hon är gravid och ska ha barn med en amerikansk kille som var på besök för ett tag sedan och har nu återvänt till USA. Utan att ge henne varken sitt telefon nummer eller riktiga namn. Det borde funka.


Ally öppnar munnen för att berätta det. Men inga ord kommer ut.


 


Istället springer hon upp för trappan och in på sitt rum. 


Hon hör springande steg efter sig. Hon kollar bak och ser Joakim.


 


Han kramar om henne mjukt och kysser henne med slutna läppar.


 



Av Julia - 31 december 2012 17:57

 


Ally sitter på sitt rum vid sitt skrivbord. Hon och chockad och stirrar in i väggen.


 


" Jag är 15 år och med barn. Jag väntar barn med min styvbror. Vad ska pappa och Kelly säga? Och Joakim? Hur kommer han reagera? Kommer han att lämna mig ensam och gravid för att bli tillsammans med den där slampan Natalia? Jag såg ju hur de tittade på varandra på festen. Tänk om han kommer göra henne gravid också. Jävla idiot isåfall! Jag måste berätta för Joakim.

 

Ally slår på datorn och googlar ordet gravid.

 

 

 

Över miljoner träffar bildas på skärmen och det kommer historier om olika kvinnor som är gravida och överlyckliga. Medan andra kvinnor funderar på abort.

 

" Abort? Hm det kan jag ju göra. Men du måste ju jag berätta för pappa om det ska vara en seriös abort "

 

- Ally! Joakim! Kom ner hit med en gång! ropar Kelly ifrån vardagsrummet.

 

Ally reser sig upp och går ner för trappan.

 

 

 

Hon sätter sig ner i en av fotöljerna och ser kelly och Stefan sitta i soffan allvarliga.

 

" Shit dem vet tänker hon och paniken bildas.

Av Julia - 31 december 2012 14:19

Igår testade jag göra egna mönster för första gången.

Jag har försökt tidigare på min gamla dator men programet ville inte funka på den datorn.

Så jag gjorde några baby mönster igår som jag ska testa idag.


 


Här är olika färger av samma mönster.


 


Lite olika baby grejer


     


Händer


 


Och familj grej


Vill du ta en titt på min studio där Melinda och Star är. Och allihopa!


( Klicka här )




Av Julia - 30 december 2012 21:56

 



 


" Helvete tänk om jag är gravid? Tänk om det växer en liten varelse inom mig som vill titta ut. Nej det får inte hända! Det måste vara ett misstag! Men jag måste få det bekräftat. Att jag har fått en helt jävla konstig tanke. Hur kunde jag ens misstänka något sådant! "


Hon reser sig sakta upp ur stolen och går fram till byrån. Hon byter om till vardagskläder och går ut till badrummet.


 


Hon borstar tänderna med tandkräm och tänker.


" Planen är alltså att jag ska ta en taxi till sjukhuset. Jag gär in till ungdomsmottagningen och ber om ett ultraljud. Och går därifrån utan en bebis i magen. Ingen kommer få reda på någonting.


Hon springer ner för trappan och möter Stefan som står i hallen.


 


- Hej gumman, vart ska du?


- Jag ska till Alice, vi ska plugga och snacka lite tjej saker. Jag vet inte när jag kommer hem.


- Okej ha det så kul, jag hade tänkt att vi två kunde hitta på något roligt. Kanske se en film på bio och äta på resturang.


- Ledsen jag är upptagen idag, en annan gång


- Mm


Hon kramar om sin pappa och hoppar in i taxin.


- Vart ska du då fröken?


- Twinbrooks sjukhus, förklarar Ally.


De stannar utanför sjukhuset. Ally betalar och går in genom dörrarna.


 


" Här kommer ingenting " 

Av Julia - 29 december 2012 22:36

 



 


- God morgon vännen, säger Kelly när Ally kommer in i rummet.


Utan att svara sätter hon sig ner runt bordet med de andra. Doften från de nygräddade pannkakorna åker sakta in i hennes näsborrar.


- Är du hungrig? Jag har gjort pannkakor


- Jag ser det, svarar Ally kyligt.


Stefan blänger ilsket på Ally med håller sin mun stängd. Det är lika bra att inte göra henne förbannad.


- Så ska ni ha något luciatåg idag? frågar Kelly glatt och tittar på Joakim och sedan på Ally.


- Ja med ingen av oss är med i det, svarar Joakim.


 


- Jaha så tråkigt. När börjar ni egentligen?


- Mamma vi börjar 10:00, eftersom det är Lucia.


- Men då måste ni skynda er ju!


Ally stoppar in de goda pannkakorna i munnen och börjar må illa. Hon slänger besticken på tallriken och springer till badrummet där hon åter igen får upp frukosten och middagen från igår.


 


Hon spolar ner spyan och utan ett ord går hon till sitt rum och sätter sig ner vid skrivbordet och tänker.


 


" Vad är felet på mig egentligen? Jag har inte druckigt någon alkohol sen i föregår. Visst jag var bakfull igår men inte så farligt. Jag får inte bli magsjuk nu, det får jag verkligen inte bli. Jag är hungrig hela tiden. Jag har aldrig ätit så mycket som jag gör nu. Jag mår illa hela tiden. Mest på morgonen men det försvinner ofta. Sover gör jag mycket. Är väldigt trött i skolan. Vad är felet på mig? "


Joakims och Allys natt dyker sakta upp ur huvudet och det är då hon inser sanningen.


- Helvete, skriker hon rätt ut.



Av Julia - 29 december 2012 17:07

Som ni kanske har sett har jag gjort en ny design. Jag sitter just nu i bilen ska åka till min syster. Hoppas ni blev nöjd med Store inlägget. Eftersom internet verklig var jätte dåligt just då då tog det 2.5 timmar. Så jag hoppas verkligen ni blev nöjda :)

Av Julia - 29 december 2012 13:08



   




Ögonen slås sakta upp och Ally reser sig sakta upp ur soffan. Hennes huvud värker och hon mår illa. Hon tittar sakta runt i rummet och ser alla som sover på golvet i sina sovsäckar. 


Hennes blick stannar på Joakim som ligger bredvid slampan Natalia. 


 


Ilskan kokar i kroppen och svartsjukan bränner i kroppen. Hon får lust att slita upp den där bitchen och strypa henne. 


Men Ally hinner inte gå fram till Natalia. Utan illamåendet bränner i halsen och hon rusar till toaletten.


  


Den goda middagen från igår kommer upp. Och illamåendet försvinner.


 


" Jag ska aldrig någonsin dricka sprit igen " Tänker hon och spolar.


Hon går sakta ut till köket och tar en tallrik med fil och flingor. Sen går hon och sätter sig runt bordet i matrummet. 

Joakim sitter ner och äter. Han ler mot henne när hon sätter sig ner runt bordet med honom.


 


- Mår du dåligt? Frågar han vänligt.


- Snacka om! Jag är så bakfull man kan bli


- Blev det för mycket sprit igår?


- Ja, jag och Alice festade verkligen loss


- Jag såg det


- Du såg iallafall upptagen ut med Natalia och Helene


- Äsch, skojar du? Dem var skit jobbiga! Minns du något från igår?


- Ehm nej bara att de klängde på dig som två iglar.


- Du kysste mig mitt framför alla


- Va?


- Mm


- Shit! Vad ska pappa och Kelly säga?


- Chilla, de kommer nog inte ihåg dig.


Joakim tittar kärleksfullt på Ally medans hon tar en tugga. När hon svalt flingorna kommer illamåendet tillbaka och hon springer ut till badrummet. Återigen är huvudet ner stoppad i toan.


 


" Jag ska aldrig mer dricka sprit "

Av Julia - 28 december 2012 18:15



Jag tycker att det här klädsplagget är sött och enkelt. En snygg tröja med ett par korta shorts. Med ett par söta läckra klackskor. Skorna och halsbandet kommer med när du laddar ner kläderna.

 

( Klicka här om du vill ladda ner )

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

RSS:

Ändra språk:


Skapa flashcards