juliasims3

Alla inlägg under januari 2013

Av Julia - 30 januari 2013 21:40

Jag fick en fråga hur jag får mina bilder i menyn på mina historier. Så nu ska jag guida er igenom det.

 


 

1. Du ska börja med att trycka på "inställningar".


 

2. Sedan trycker du på "menyavdelningar".


 

3. Om du har gjort rätt ska du komma till Skapa avdelning. Då trycker du på den "lilla bilden med ett träd".


 

4. Nu får ni lite hjälp hur man laddar upp en bild också. Men ni trycker iallafall på "ladda upp".


 

5. Tryck sedan på "välj fil".


 

6. Sedan ska du välja vilken bild du vill ha. Jag ringade in en av mina pgc bilder.


 

7. Sedan trycker du på "ladda upp" och när det har kommit upp en ruta att bilden är uppladdad klickar du på "bildarkivet"


 

8. Då ska bilden ha kommit upp. Då klickar du på den en gång och sedan klickar du på "minatyr"


 

9. Då ska bilden komma upp i den lilla skrivar rutan. Då markerar du bilden och sen klickar du på den lilla kedjan som jag har ringat in.


 

10. Det har kommit upp en ruta nu. Du ska ta bort texten som är inringad på bilden och lägga in din egen länk. Till exempel jag tog en av mina kategorier av historierna och la in. Sen klickar du på "uppdatera"


 

11. Sen är du färdig och klickar på "skapa avdelning"


Hoppas ni fattade och uppskattade hjälpen. Jag har lite mycket nu i skolan och i helgen. Men ska försöka hinna med. Kram på er!

Av Julia - 29 januari 2013 20:09

Som jag nämde tidigare i inlägget är jag inbjuden till universitet eventet i Stockholm den 8 Februari. När min telefon plingade till och det var ett mail från EA blev jag seriöst överlycklig. Jag hoppade och skrek överallt. Tyvärr låg min lillasyster sjuk så hennes huvudvärk kom tillbaka när jag skrek så mycket. Har lite skuldkänslor men är ändå överlycklig!

Har ni några frågor jag ska ställa när jag är där?

Av Julia - 29 januari 2013 19:44

Blev överlycklig när min telefon pep till och fick ett mail från EA. Jag är inbjuden till eventet den 8 februari. Jag är överlycklig och skrek för fullt i huset.:D

Av Julia - 27 januari 2013 19:21

   

Både Bella och Casper har fått en varsin ny vän. Bella fick vännen Fabian och Casper fick Faith. ( Som ni ser är det tvillingarna från två olika liv )


 

Bella och Fabian fick på balen tillsammans. Hon blev balens drottning och Andy balens kung. Syskonen blev de kungliga :D


 

Edwin har vuxit upp. Är lik Jamie. En liten kopia ärligt talat.


 

Bella och Fabian blev ett par! Jippie! Han frågade henne på balen och självklart sa hon ja.



PGC
Av Julia - 26 januari 2013 23:13

Det har hänt mycket i familjen Smiths liv sen vi kikade in där förut.


 

James och Jamie gifte sig! De ville inte ha något stort bröllop. Så de gifte sig i badrummet i vardagskläder och maskeradkläder.


 

Jamie var gravid igen!


 

Dags att lära Andy och Bella att prata. Kolla vad duktiga dem är.



 

Pappa James blir överlycklig när hans dotter tar sitt första steg. Bella är verkligen pappas lilla flicka.



 

Jamie födde en till liten kille som fick heta Dennis.


 

Jamie blev gravid igen! Och födde ännu en son som fick heta Edwin.


 

Dennis växte upp till småbarn och fick äntligen rätt hårfärg och ögonfärg! Jippie!


 

Andy, Bella & Casper har blivit tonåringar. Som barn skolkade de jämt och hamnade i dåliga situationer.

Bella som har tröttnat på sitt blåa hår färgade det brunt.


 

Som självklart gjorde hennes mamma rasande.

PGC
Av Julia - 24 januari 2013 20:40

Hallå där! Nu är jag tillbaka efter att ha varit jätte dålig. Jag är fortfarande lite kraslig men det funkar att gå till skolan. Jag tänkte så här. Det är onödigt om jag ska skriva alla berättelser idag. Tror nog att ni vill ha på måndag för då blir det ju en berättelse varje dag den veckan. Men jag tror att det är någon berättelse i helgen som ska upp varje vecka. Så det kommer. 


 

De lyckliga blivna föräldrarna ska äntligen få sin efterlängtade baby.


 


De fick en son som fick namnet Andy. 


 

Sen var det dags att skaffa en ny baby. För säkerhetsskull.


 

Baby nummer två är på gång. Vad tror ni att det blir?


 


Lilla Andy växte upp. Han fick rätt hårfärg men fel ögonfärg. Då är det bara att fortsätta.

Dessutom älskar Jamie sin son och tillbringar så mycket tid med honom som möjligt.


   


Det blev två tvillingar! En flicka och pojke som fick namnen Bella och Casper. Bella hade rätt hårfärg men inte ögonfärg. Och Casper? Han fick Jamies ögon. Hårfärgen vet jag inte vart den kommer ifrån.



PGC
Av Julia - 22 januari 2013 12:02

Hallå! Jag är sjuk och då får jag inte använda datorn. Är nog frisk tills imorgon eller senare. Vi får se. Men pappa säger att kan kan sitta vid datorn när man är sjuk orkar man gå till skolan. Jag håller med om det. Så fort jag är frisk blir det uppdatering

Av Julia - 19 januari 2013 10:01

Schema:


Måndag: Beverly High

Tisdag: Familjen Darling

Onsdag: Inuti Natten 

Fredag: Familjen Dahlblad

Lördag: Två olika liv 

Söndag: Från två olika världar


Sänds varje vecka: Beverly High, Inuti Natten och Två olika liv


Sänds varannan vecka: Familjen Darling, Familjen Dahlblad och Från två olika världar.


Hoppas ni accepterar de här ändringarna

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards