juliasims3

Alla inlägg under mars 2013

Av Julia - 18 mars 2013 20:26

 


Del 11:



Linnea hittades bara några minuter efter. Cassie hade blivit orolig och sprungit ut. Hon hade ångrat allting hon hade sagt till Linnea och ville att de skulle börja om. Men när hon kom ut var det försent. Linnea var borta. Hon låg livlös på trottoaren. Emma och Andrea fick ett hemskt telefonsamtal. Carro som var med sin gamla vän fick världens chock. Hennes flickvän var död. De hade bråkat och nu var hon död.


Begravningen hölls sedan för de närstående. Bara Linnea vänner var där.


 


Sorgen var hemsk. Alla hennes bästa vänner stod och grät vid graven. De hade tänt ljus och gjort det fint.


 


Linnea flickvän Carro satt nersjunken på bänken. Tårarna rann ner från hennes kinder och hon saknade innerligt sin flickvän.


 


Emma satte sig tyst bredvid sin ledsna syster.


 


- Jag vet hur det känns Carro. Jag finns här för dig


- Jag vet, jag skulle berätta något för henne. Jag var gravid med min idiot till pojkvän. Men jag fick missfall så fort jag såg Linnea. 


- Åh nej gumman, stackars dig. Själv är jag gravid och vet inte vad jag ska göra.


- Va? Är du?


 


- Ja, det är Kyles barn.


- Jag finns här, tänk att jag ska bli moster


- Ja det ska du. Tror du jag fixar det?


- Självklart Emma


- Lova att inte berätta för de andra.


- Jag lovar


- Linnea var den ända som visste, säger Emma sorgset och en tår rinner ner på hennes kind.


Fortsättning följer..

Av Julia - 18 mars 2013 20:10

 


Del 10:



Senare samma kväll då båda har somnat vaknar Linnea av hunger.


 


Hon reser sig sakta upp ur sängen. Försiktigt så hon inte väcker Cassie som slumrar så sött.


Hon går ner till köket och börjar göra en god middag till de två.


 


Några minuter senare vaknar Cassie. Hon klär på sig kläderna och huvudvärken bultar. Hon går ner till köket.


 


Linnea står glatt och nynnar på en sång medans hon skär grönsaker. Hon får syn på Cassie och går fram till henne. Hon slår armarna om henne och kysser henne mjukt.


 


Den här gången rycker Cassie förskräckt till och puttar undan en chockad och sårad Linnea.


 


- Vad gör du? fräser Cassie


- Jag kysste dig


- Sluta med det


- Men jag trodde att..


- Linnea det som hände var ett misstag. Det var inte schyst mot Carro eller David. Vi får helt enkelt bara glömma det här och inte berätta för dem.


- Va?


- Du hörde mig


- Jag hatar dig Cassie. Att du kan vara så elak! skriker Linnea och springer ut ur rummet.


 


Hon störtar ut från rummet och springer. Tårarna rinner ner på hennes kinder och hon är inte medveten av vart hon stannar.


 


En man är ute och kör. Han letar efter sin mobil telefon. När han tittar upp ser han en kvinna stå på vägen. Han får panik och tvärbromsar. Men det är försent.


 


Han åker snabbt därifrån och lämnar en medvetslös Linnea på marken.


Fortsättning följer...

Av Julia - 18 mars 2013 19:40

 


Del 9:



Andrea gjorde som Cassie sa och tog med Emma ut på en dag. Caroline är ute med en väninna som har kommit över dagen. Det är bara Cassie och Linnea kvar. Cassie skulle egentligen tillbringa sin dag hos David men han hade som vanligt inte tid. De började bråka och det slutade med att Cassie stannade hemma hela dagen och bosatte sig i soffan i myskläder. Linnea och Carro skulle ut och äta. Men Carros kompis kom ju över så de flyttade fram det. Carro hade nämlingen något att berätta. Det hade slutat med att båda vart osams.


 


- Varför sitter du här alldeles själv? frågar Linnea när hon kommer ner för trappan.


- Jag tänker lite bara. Vad gör du hemma? Skulle inte du ut med Carro?


- Hon stack iväg med sin polare. Vill du ha sällskap?


- Visst


Linnea sätter sig bredvid Cassie i soffan.


 


- Jaha vilken polare då?


- En gammal kompis från skoltiden. Föresten skulle inte du till David?


- Jo men vi bråkade. Han bryr sig inte om mig typ.


- Jaha vad tråkigt.


- Ingenting att deppa över. Vill du ha lite mat? Jag är vrål hungrig.


- Ja tack


Cassie reser sig upp och Linnea följer efter och skriker.


- Cassie vänta!


Cassie vänder sig om och Linnea slår armarna om henne och kysser henne mjukt.


 


Cassie tar emot Linnea och börjar hångla med henne.


 


Hon drar henne emot sig allt närmare samtidigt som hon kysser henne mjukt.


De står och hånglar en stund tills de båda drar av varandras tröjor.


 


Sedan slänger de av sig byxorna.


 


Efteråt putsar de ut och går vidare till sovrummet.


 


De lägger sig ner på sängen och fortsätter sin lilla mys stund. Eftersom båda har druckit alkohol är de inte ett dugg medvetna om vad de gör. Cassie dränkte sin sorg i två hela vinflaskor och Linnea har druckit massor av sprit för att slippa känna ilskan mot Carro.


Fortsättning följer



Av Julia - 18 mars 2013 19:24

 


Del 8:



Lite senare på kvällen kommer Cassie hem ensam. De andra tjejerna hade haft så kul och stannat. Kyle kom förbi så Emma var fullt upptagen med att underhålla honom. Cassie och Linnea hade varit väldigt intima tillsammans. Cassie hade helt enkelt tröttnat och bestämt sig för att åka hem och se hur Andrea mådde.


 


- Hallå jag är hemma! ropar Cassie glatt.


Hon får ingen svar tillbaka och antar att Andrea är på sitt och Emmas rum. Hon kanske lyssnar på musik med headset eller sover. Så Cassie går upp för trappan och in i Emmas och Andreas rum.


 


- Hej Andrea, hur mår... Cassie avbryts och tittar chockat mot Andreas säng.


 


- Vad fan håller ni på med? ryter hon arg.


Både Jason och Andrea skyndar sig upp ur sängen. Andrea skyndar sig fram till Cassie.


 


- Snälla Cassie låt mig...


- Hur kunde du? Hur kan ni göra så mot Emma? Hon är ju förfan er bästa vän!


- Låt mig...


- Nej jag vill inte höra! Hur kan ni hålla på och ljuga för Emma? Betyder hon så jävla lite för er?


- Men Jason och hon är inte ens ett par!


- Nej det är de inte. De är bästa vänner precis som ni två. Ni ljuger ju henne rakt i ansiktet. Du ljuger om att du mår dåligt men i själva verket träffar du Jason i smyg. Fy fan Andrea fy fan!


- Låt mig förklara


- Börja nu med en gång! Du har 1 minut på dig. Sen vill jag inte se dig.


- När ni åkte iväg till träningscentret och jag sa att jag mådde dåligt.


- Mm?


- I själva verket hade någonting hänt. Jag hade blivit sexuellt utnyttjad i skolan. Jason kom förbi för att se Emma men såg hur jag mådde. Han var så snäll och det slutade med att vi började hångla. Sen fortsatte vi att träffas i smyg. Jag hatade och ljuga för Emma. Men jag ville inte såra henne.


- Fy fan vad ruttet!


- Snälla berätta inget för henne



 


- Jag ska inte säga något


- Åh tack så mycket


- Tacka mig inte för du ska berätta för henne själv


- Va?


- Ja, du ska ta ut henne på en dag. En dag som du och hon gjorde jämt innan du började träffa Jason. Du har svikit henne för mycket för Jason. Så nu ska du ta med henne på en toppen dag och sedan berätta för henne. Hon avgör om hon förlåter dig. Gör hon inte det kommer hon antagligen byta rum.


- Okej


- Bra, lycka till


Fortsättning följer


  

Av Julia - 18 mars 2013 16:07

 


Del 7:



 


Andrea öppnar dörren och möts av Jason. Hon tittar glatt på honom och


 


Kastar sig in i hans famn och kysser honom mjukt. Han håller på att falla omkull men finner snabbt balansen.


 


- Wow shit vad du skräm, säger Jason högt.


- Förlåt men jag har saknat dig så mycket, säger Andrea.


Han tittar kärleksfullt på henne och drar henne emot sig.


 


- Är allting bra med dig älskling? frågar Jason vänligt.


- Ja, men det börjar bli jobbigt


- Med vadå?


- Det här! Att hålla vårt förhållande hemligt.


- Vi kan berätta för de andra om du vill, svarar han.


- Nej det går inte!


- Varför inte?


- Kom, säger hon och de sätter sig ner i soffan.


 


- Så berätta varför går det inte?


- Emma skulle flippa ut om vi berättade för henne


- Varför då?


- Både du och jag är en av hennes bästa vänner. Hur tror du hon skulle känna om vi berättade för henne? Vi båda har smygit och ljugit för henne. Hon kommer att känna sig förkrossad.


- Du har rätt, vi håller tyst om det


- Bra


Jason ler glatt mot sin hemliga flickvän och kysser henne mjukt med slutna ögon.

   


Fortsättning följer..



Av Julia - 18 mars 2013 15:27

 


Del 6:



Emma, Cassie och Andrea sitter i soffan och kollar på tv när dörren öppnas. In kommer Caroline och Linnea.


   


- Hej tjejer, säger Emma glatt och kollar mystiskt på Linnea och Caroline.


- Hej gick det bra att visa Carro stan? frågar Andrea


- Jag visade inte henne stan


- Men vad gjorde ni då? frågar Emma.


- Kan vi få prata med er? frågar Carro snabbt.


- Visst


De reser sig upp ur soffan och sätter sig ner runt bordet.


 


- Så vad ville ni prata om? frågar Cassie misstänktsamt?


- Ska du eller jag berätta det? frågar Linnea till Caroline.


- Båda kan


- Hörni tjejer! Kan ni skynda er lite? Jag börjar bli nyfiken.


- Samma natt som jag kom hit var jag ju ganska ledsen för att jag hade fått reda på att Douglas var otrogen.


- Mm, mumlar tjejerna.


- På kvällen kunde jag inte sova och det kunde inte Linnea heller. Vi pratade och det slutade med att vi kysstes, fortsatte Caroline.


 


Tjejerna sitter tysta med ändå chockat.


- Så jag och Carro har träffats i smyg på senaste tiden. Jag visade inte Carro stan idag. Hon och jag var och campade vid en å. Anledningen att vi var rädda för att berätta om det här är för att det är din stora syster Emma.


- Vi undrar också om jag skulle få kunna stanna här länge en planerat? Jag är så förälskad i Linnea och vill inte lämna henne, säger Caroline.


- Självklart, säger alla tjejerna i kör.


- Så ni är ett par? Vad gulligt! Att ni inte berättade det tidigare! säger Cassie.


- Jag tycker att vi ska fira det här, säger Emma


- Ja, vi åker till en klubb


- Okej


- Åk ni, jag mår inte så bra säger Andrea.


Senare samma kväll plingar det på dörren. Andrea har bytt om och går för att öppna dörren och där står Jason.


 



Fortsättning följer..


Ps: Va beredda på förändringen nu. Sista bilden är i nya huset och dessutom har tjejerna fått en varsin makeover. Förutom Caroline som nyligen gjordes.



Av Julia - 18 mars 2013 14:57

Vad säger ni om lite serie maraton?


Jag tänkte mig några avsnitt av Beverly High, ett avsnitt av Familjen Darling, Från två olika världar, Inuti Natten och Familjen Dahlblad.


Vad tycker ni själva?


Jag förbereder redan nu, har ändå inget att göra innan jag börjar jobba


Förhoppningsvis hinner jag de jag rabblade upp.


 

Av Julia - 15 mars 2013 20:56

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

RSS:

Ändra språk:


Skapa flashcards