juliasims3

Alla inlägg under april 2013

Av Julia - 29 april 2013 12:58

Av Julia - 29 april 2013 12:18

Av Julia - 23 april 2013 18:00

Som ni vet så fyllde bloggen 2 år igår.


Som present hade jag bestämt att lägga upp några avsnitt av Beverly high.

Men jag kan inte gå in på den familjen utan att spelet kraschar. Precis så är det med pgc. Så jag får se spela lite på adoptivsystrarna och andra familjer. Kommer nog få ta kopior av familjen.



Av Julia - 22 april 2013 08:24

Idag fyller bloggen 2år!

Men vi får ta och fira det imorgon , för jag ska jobba idag.

Kram på er!

Av Julia - 20 april 2013 21:22

    


Del 4:



 


Kära bloggen!


Då var det dags igen. Nu till nästa äventyr. Ännu en gång har jag förlorat någon närstående och måste resa ännu en gång. Det här blogg inlägget är kanske riktigt förvirrande. Men låt mig berätta från början.

 

 

 

Jag vaknade tidigt på morgonen. Mormor Nancy stod och gjorde våfflor till frukost. Hon hälsade glatt på mig och jag sa till henne att jag bara skulle gå upp och ta en varm och härligt dusch. Morfar Charlie satt runt bordet och läste tidningen medans Nancy gjorde våfflor och la in dem i ugnen. På något sätt blev hon distraherad. Ingen vet riktigt ännu. Kanske började hon och morfar att gräla.

 

 

Iallafall när jag kom ner till köket var den en stor eldsvåda i köket. Morfar Charlie var omringad av elden och mormor Nancy andades in den giftiga röken. Jag sprang snabbt ut ur rummet och ringde till brandkåren.

 

 

 

När jag kom tillbaka till köket var mormor Nancy och morfar Charlie borta. Brandkåren anlände till vårt hem och släckte elden. Det som var kvar var aska och några kvarlevoer.

 

 

De berättade att de hade hittat mormor och morfars kvarlevor. Det betydde att mina morföräldrar var borta. De hade dött av den hemska branden precis som min kära mamma. Vad betydde det här för mig då?

Bara några minuter senare plingade det på dörren.

 

 

Det var socialtanten Tanja. Hon hade placerat ut mig hos mina morföräldrar.

 

- Jag är så ledsen Cecilia, sa Tanja och tittade sorgset på mig.

 

- Du är inte den ända, svarade jag med gråten i halsen.

 

- Vi har hittat en ny plats till dig

 

- Vart är det den här gången?

 

- Ett par i Sunset Valley här länge velat ha ett barn. Men de har inte lyckats. De vill adoptera dig. Vi åker med en gång. Gå upp till ditt rum och packa det nödvändigaste. Jag väntar i bilen på dig.

 

- Okej

 

 

Och det är nu jag sitter här. Cecilia Dahlblad som nu har förlorat sin mamma och sina morföräldrar. Ni kanske undrar varför jag inte flyttar till min pappa. Sanningen är att jag inte vet vem min pappa är. Det ända jag vet är att han och mamma var väldigt unga när de träffades. Han var redan gift med en annan kvinna. När mamma vart gravid lämnade han henne. Nu måste jag säga hej då. Min bil står där nere redo att köra mig till min nya familj. Så fort jag kommer fram lovar jag att uppdatera. 

 

Med kärlek er Cecilia.

 

Jag stänger av datorn och springer ner till bilen. Tanja sitter otåligt framför ratten.



 


- Äntligen, kom igen nu. Vi har inte hela dagen på oss, mumlar hon.

 

- Förlåt, jag bloggade

 

- Det är lugnt, är du redo?

 

- Jag antar det

 

- Du kan slappna av. Din nya familj är jätte trevliga

 

Fortsättning följer...


Av Julia - 20 april 2013 00:03

Jag är verkligen ledsen för att jag inte har uppdaterat.

Den här månaden har bara varit skit. Jag tänker inte gå in på det ämnet men ville bara berätta att jag inte bloggade pågrund av privata saker utanför bloggen. Men nu är jag igång igen.



Av Julia - 10 april 2013 19:26


Del 12:



Några månader har gått sen Linneas död. Alla i huset var extra deppiga i flera veckor. Cassie dränkte sin sorg i alkohol och tyckte att allt ihop var hennes fel. Det var ju hon som hade fått Linnea att springa därifrån. Om hon aldrig hade knuffat undan henne kanske hon hade varit vid liv nu. Caroline var riktigt ledsen ett tag. Hon satt mest inne på Cassies och Linneas rum. Tårarna bara rann ner från hennes kinder i flera veckor. Emma var riktigt ledsen. Efter ett tag blev allting bättre för henne. Hon hade berättat för alla i huset att hon var gravid inklusive sin pojkvän Kyle. Alla tog det bra och Kyle flyttade in i huset. De inredde ett av de tomma rummen till en barnkammare.

Cassie har nu kommit ifrån alkohol drickandet efter att ha berättat hela historien för Emma som tog det ganska bra.


 


- God morgon min lilla prinsessa. Har du sovit gott? säger Emma till sin dotter.


- Mami


- Ja mamma är här


Emma lyfter upp den lilla 1 åringen ur hennes spjälsäng. Hon kramar om henne mjukt.



- Mat! säger Emelie glatt.


- Ja du ska få mat. Men först ska vi byta din stinkande blöja.


Emma går fram till skötbordet och byter ut Emelies stinkande blöja till en ny,


 


- Sådär nu blir du ren och fin, mitt lilla hjärta.


- Emelie ren


- Ja hjärtat, vad duktig du är


Emma lyfter upp Emelie och går ned med henne till undervåningen.


 


- Hej allihopa, säger hon glatt till sina vänner och sin pojkvän.


- Hej har lilla tösen vaknat nu? frågar Caroline glatt.


- Ja och hon är väldigt hungrig


- Bäst att ge henne mat då innan hon blir sur, säger Andrea.


 


- Sådär hjärtat, sitt här medans mamma säger hej till pappa


- Oki mami


- Duktig flicka


 


- Hej älskling, åh vad jag har saknat dig! säger Emma glatt.


- Jag har saknat dig också. Skolan är tom utan dig


- Jag skulle jätte gärna gå till skolan, men jag är lite upptagen.


- Jag vet


- Jag tänkte ta med Emelie ut på en promenad, följer du med?


- Nej jag kan inte. Jag måste plugga


- Okej


Senare på kvällen:


 


- Nu börjar det bli sent gumman. Vi är snart framme. Pappa väntar på oss


- Papi!


- Ja vi är hemma snart


- Papi


- Ja gumman strax är vi hemma


Men Emma märker inte den mystiska kvinnan som har förföljt henne hela dan.


 


" Jag ska ha den där ungen förr eller senare. Han kommer nog komma tillbaka till mig om han får sin unge. Åh du Kyle du kommer ångra att du dumpade mig för henne. Vad ser han i henen egentligen? Hon är inte ens vacker! Men snart kommer era liv att förändras. Vänta bara! " tänker den mystiska kvinnan.


Det är då Emma vänder sig om.


- Vem är du? säger hon chockat med rädslan i kroppen.


Fortsättning följer..



Av Julia - 10 april 2013 18:53


Nu är första avsnittet ute. Förlåt för att jag har slarvat lite. Ska se till att avsnitt 2 blir bättre. Om ni vill att jag ska fortsätta med videos såklart:)

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards