juliasims3

Alla inlägg under maj 2013

Av Julia - 31 maj 2013 22:45

Eftersom jag är ett riktigt stort sims fan har jag alla sims spelen.

Inklusive alla The Sims tm, The Sims 2 & Sims 3.


 


Expansionspaket:


1. Destination världen

2. Drömjobb

3. Kvällsnöjen

4. Leva livet

5. Husdjur

6. I rampljuset Katy Perry

7.  Övernaturligt

8. Universitets liv


Prylpaket:


1. Lyx & Desin

2. Gasen i botten

3. Utomhuslyx

4. Stadsliv

5. Sovrum & Badrum

6. Katy Perry sötsaker

7. Diesel

8. 70-tal 80-tal 90-tal


Det är alla sims 3 spel som har kommit ut hittils

Av Julia - 31 maj 2013 22:44

Då var man äntligen tillbaka. Jag hade tänkt göra en 30 dagars utmaning.


1. Vilka spel har du?

2. Vilket är ditt bästa expansionspaket och varför?

3. Vad saknar du i spelet? Vad är du missnöjd med och varför?

4. Vilket är ditt bästa prylpaket och varför?

5. Vad är det längsta du har kommit till i generationer?

6. Tjejsimmar eller killsimmar?

7. Det värsta expansionspaketet och varför

8. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

9. Vilken är din favoritsim igenom alla tider och varför?

10. Det värsta prylpaketet och varför

11. Fusk eller mods?

12. Den fulaste simmen du har gjort

13. CC eller CC-free?

14. Vilken egenskap använder du mest?

15. Vilken livslång önskan: Superpopulär eller hjärtekrossare?

16. Ta bilder eller filma?

17. Ladda ner simmar eller skapa egna?

18. Vilken färdighet tycker du mest om?

19. Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?

20. Kina eller Frankrike?

21. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

22. Sunset Valley eller Bridgeport?

23. Om du var en sim, vilka egenskaper hade du haft då?

24. Familjen Spökh eller familjen Markövertag?

25. Vilket är ditt favoritspöke/sätt att dö på och varför?

26. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

27. Vilken låt på simliska är din favorit?

28. Vilken är den tråkigaste färdigheten?

29. Finns det någon egenskap du aldrig har använt? Varför har du aldrig använt den?

30. Vilken NPC är din favorit?

Av Julia - 31 maj 2013 21:01

heeej alla där ute! :)


Då var man äntligen tillbaka. Alla prov är klara och snart går jag ut 8an.


Så nu kan jag lägga ner min tid på bloggen. En sak bara, det är riktigt mysigt väder ute.

Så jag kommer också va ute i vädret. Eller jo jag har ett prov kvar. Mitt moppe körtkort som jag ska skriva nästa helg :) Nu ska jag knåpa ihop en ny design.


Puss & hej!

Av Julia - 15 maj 2013 19:40

Heej alla där ute :)


Jag hoppas ni har ett stort tålamod:)


Imorgon har jag prov i biologi så jag kan inte blogga idag.

Kanske jag kan slänga in ett inlägg. Jag ska däremot göra en ny design osv.


Kram på er :)


 

Av Julia - 13 maj 2013 11:00

Hej! Är kanske lite sen att berätta det här. Men som ni kanske har läst på andra Sims bloggar bl.a Fantas, simsdeluxe och alltomsims så är det ett nytt Sims event. Den här gången om det efterlängtade Island paradise. Och jag är bjuden till det :)
Jag vet att de andra redan frågat er om frågor men jag säger ändå. Om ni vill ha svar på några frågor så ska jag försöka få svar på dem.

Ps. Jag ska försöka komma tillbaka och blogga. Men som sagt är det väldigt mycket i mitt liv just nu. Men jag ska försöka slänga in några inlägg i allafall, kram på er:)

Av Julia - 5 maj 2013 21:28

 

Det var en gång två systrar. De älskade varandra mer än någonting annat på alla olika planeter. Men det var någonting annorlunda med dem. Båda två var feer. De hade kommit till människornas värld när deras värld hade förstörts av en ond häxa och hennes onda fee. De två systrarna Rose och Lauren hade flugit sin väg och gömt sig på människornas planet. 

 

 

Alla feerna hade en varsin färg. Lauren hade färgen Turkos medans Rose hade rosa.

Deras föräldrar fördes bort av den onda häxan och de sågs aldrig igen. En av feernas lagar var att inte bli förälskad i en människa.

 

 

Men Rose träffade en människa som hette Kevin. Han var en rar kille som var väldigt nyfiken på feers värld. När han fick ögonen på Rose. De blev snabbt förälskade och började träffas i smyg varenda natt. De visste att det dem höll på med var väldigt farligt för dem båda.

 

     

Dem älskade varandra mer än allt annat. Så Kevin tog risken och gick ner på knä och friade till Rose.

 

   

     

Rose blev chockad men glad. Så de förlovade sig och gifte sig i hemlighet.

 

           

Deras bröllop var framför de vackra vattnet. De var ny tvugna att fly och börja leva ett normalt liv. Så de köpte en stuga i Sunset Valley för att börja om. Självklart följde Lauren med. Men de båda visste att människorna trodde att feer var sagor. Så nu skulle människorna få sig en chock.


Fortsättning följer..

Av Julia - 5 maj 2013 21:05

Hej på er alla där ute!


Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat på ett tag. Det har verkligen sina anledningar.

Tillexempel är du sjukt mycket i skolan just nu och dessutom så mycket skit i mitt liv.

Jag är rätt så förvånad att jag fortfarande orkar stå på benen.

Så ja jag kommer nog vara lite inaktiv. 

För jag orkar inte just nu. Jag orkar knappt med någonting längre.

Så snälla ni acceptera det.

Jag kommer att komma tillbaka. När jag mår bättre och när mitt liv börjar bli som vanligt igen.

Kommer jag att sluta blogga?

Nej, verkligen inte. Jag kommer uppdatera. Men inte planerade inlägg.

Det kommer lite då och då.


kram på er och hoppas ni förstår

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards