juliasims3

Alla inlägg under februari 2013

Av Julia - 28 februari 2013 16:08




Jag antar att ni har väntat på mina historier. Som ett litet förlåt ger jag er en del av Beverly High. Jag kommer som sagt börja med historierna efter mitt sportlov. Njut så länge :)


 


Del 4:


Det är sent på kvällen och tjejerna har ett litet pyjamas party för att muntra upp deras bästa vän Emma.


 


- Hörni jag kan inte berätta hur tacksam jag är för att ni ställer upp för mig. Jag älskar er, säger Emma allvarligt till sina bästa vänner.


- Em du behöver inte berätta det. Vi vet att du är tacksam och det är klart att vi ställer upp för dig, svarar Andrea och ler mot Emma.


- Precis, mumlar Linnea.


- Han var en stor skit. Som min mamma brukade säga. Mister man en står det tusen åter


- Din mamma har rätt


- Han var inte värd dig Em, säger Andrea.


- Kan jag få berätta något, säger Cassie och alla vänder blicken mot henne.


- Självklart, svarar Emma.


 


- Lova att inte döma mig, säger Cassie.


- Vi lovar, säger tjejerna i kör och skrattar.


- Idag efter lektionen skulle jag snacka lite med David. Vi pratade lite och sen kysste vi varandra.


Tjejerna nickar och Cassie fortsätter berätta.


- Han släppte greppet om mig och sa att vi inte fick göra så här, att det var fel. Men sen kysste vi varandra igen. Efter ett tag följde jag med honom hem och ja ni fattar resten.


- Är du inte riktigt klok Cassie? frågar Andrea chockat.


- Men jag tycker om honom


 


- Nu ska vi inte döma Cassie, säger Emma.


- Nej det ska vi inte. Men det var korkat gjort. Fattar inte du hur stelt det kommer att bli? Han kanske till och med ångrar sig, säger Andrea.


- Jag vet, Det är därför jag mår dåligt. Jag berättade för er för jag litar ju på er. Så snälla döm mig inte. 

Jag har ingen aning om vad jag ska göra. 


- Cassie vi finns här...


Mer hinner inte Emma säga för i nästa sekund knackar det på dörren.


- Vem fan ringer på så här dags? frågar Andrea oroligt.


- Jag vet inte. Jag öppnar iallafall.


 


Emma går fram till dörren och får en stor chock. Hon stelnar till och tittar in i tjejens blåa ögon.

Efter ett tag blir hon sig själv igen och brister upp i ett stort leende.


- Caroline! säger hon glatt och kramar henne.


 


Caroline tar emot henne vänligt och kramar om henne hårt.


- Emma, svarar hon vänligt och ler.


 


- Förlåt att jag ringer på så här dags. Men jag har ingenstans att ta vägen, säger hon med gråten i halsen.


- Det gör ingenting, kom in.


- Tack


- Tjejer det här är min stora syster Caroline, men hon kallas för Carro.


- Hej, mumlar tjejerna mot Carro.


 


- Nu måste du berätta varför du har rest ända hit. Vart är Doglas?


- Vi har gjort slut


- Varför då?


- Vi hade ett stort gräl om allting. Sen råkade han erkänna att han hade varit otrogen med minst 10 andra kvinnor.


- Fyfan, säger Emma högt.


- Jag vet, och jag ville inte höra mammas och pappas vad var det jag sa. Dessutom ville jag träffa min kära lillasyster. Hur har du det?


- Någon gång måste du berätta för dem och jag har det bra.


- Toppen


- Kom så får du vara med


 


Alla går till baren och dricker sprit. De super sig fulla och dansar för fullt tills alla är utmattade och går och lägger sig.


Senare den natten:


 


Linnea vaknar och huvudvärken bultar. Hon tittar suddigt runt i rummet och ser Cassie som sover i andra sängen bredvid henne. Linnea hjärta dunkar och fjärilarna i magen sprider sig. Cassie var så vacker när hon sov. Linnea hade älskat Cassie sedan högstadiet. Men de hade jämt varit kompisar. Det gjorde ont i henne när hon berättade om alla hennes pojkvänner.


 


Hon smyger försiktigt ner för trappan och går ut på balkongen.


 


Carro är uppe och sitter på bänken. Linnea tittar på henne och ser att hon är ledsen. Hon slår sig ner bredvid henne.


 


- Kunde du inte heller sova? frågar Carro vänligt.


- Nej, jag har så ont i huvudet. Varför kan inte du sova?


- Jag tänker på Douglas. Hur kunde han vara så vidrig? Jag trodde aldrig att han skulel vara ett sånt svin.


- Jag vet hur det känns.


- Vad menar du?


 


- Att vara olyckligt kär


- Jaha. Visst gör det ont?


- Ja, verkligen.


- Om du vill kan du prata med mig, säger Carro vänligt.


Carro tittar sorgset på Linnea och då lägger Linnea en vänlig arm om henne.


 


- Jag finns här Carro. Du behöver bara berätta för mig hur du känner.


- Tack Linnea, det värmer verkligen. Allt är verkligen skit just nu. Jag är så glad att Emma ställde upp.


- Emma är en bra vän och förmodligen en bra syster också.


- Det är hon


 


- Tack Linnea det betyder mycket, säger Carro och tittar in i hennes gröna ögon.


Hon lutar sig närmare Linnea och Linnea lutar sig närmare Carro.


 


De snuddar vid varandras läppar och kysser varandra mjukt.


Fortsättning följer...




Av Julia - 27 februari 2013 19:33

Hallå där ute!


Just nu är jag på middag hos ett par vänner men kommer hem till kvällen. 

Under dagen har jag hållt på med serien Beverly High. Har sjukt mycket idér och planer på den serien.

Dessutom kommer ni få möta några nya karaktärer i serien. Jag har dessutom gjort en ny bild på seriens bild.

Tyvärr försvann texten som jag ska fixa. Men ni vet ju vilken serie det är.

Kram på er!

 

 



Av Julia - 25 februari 2013 00:07

Min lillasyster har varit en liten ängel idag. Jag har fått bygga mitt efterlängtade hus till min pgc familj om hon också fick använda huset. Så nu är jag äntligen klart med det och har dessutom gjort en liten familj från hennes dator. Det är tre trilling systrar.


   

Namn: Angel Wetterskog

Typ: Vanlig tjej 

Kroppstyp: Slank

Egenskaper: Atletisk, bra på att kyssas, kokbegåvning, vänlig och bra sinne för humor

Favoriter:

Maträtt:  Hummer thermidor

Färg: Kryddbär

Musik: Latino

( Glömt ändra favoriter )



     

Namn: Roxy Wetterskog

Typ: Rock brud

Kroppstyp: Slank

Egenskaper: Atletisk, prydlig, bra på att kyssas, vänlig & kokbegåvning

Favoriter:

Maträtt:  Hummer thermidor

Färg: Kryddbär

Musik: Latino

( Glömt ändra favoriter )



   

Namn: Kate Wetterskog

Typ: Mode ikon

Kroppstyp: Slank

Egenskaper: Atletisk, flörtig, bra på att kyssas, bra sinne för humor och festprisse.

Favoriter:

Maträtt:  Hummer thermidor

Färg: Kryddbär

Musik: Latino

( Glömt ändra favoriter )


PS, Jag gör så gott jag kan :)


:/

Av Julia - 24 februari 2013 18:36

Nu håller jag på att återställa datorn. Sims 3 slutade att fungera så fort man sparade spelet. Inte okej! Provade att installera om spelet men då kunde jag inte ens starta det. Och data butiken har kollat på datorn. De sa att jag skulle återställa den. Det här är sista utvägen sen blir det väl lämna tillbaka den och fixa en ny. Hoppas det löser sig snart för jag vill spela. :)

Av Julia - 24 februari 2013 11:12

Självklart är det alltid jag som har otur. Sims 3 har slutat fungera. Ska försöka lösa problemet

Av Julia - 20 februari 2013 17:59

Hallå på er!


Vi har bytt fönster hos oss så jag har inte haft något internet. Och dessutom har vi en inlämningsuppgift och ett prov imorgon. Så ikväll blir det massor av plugg. Återkommer imorgon! 

Kram på er!



 

   


Den här familjen gjorde jag och min bästa kompis igår:) Eftersom vi bytte fönster hos oss sov jag hos henne och då spelade vi lite. Vi gjorde tre personer. Ena är rock tjejen, andra är slampan och den tredje är en helt normal kille som är galen i musik.


Jag kan berätta mer om familjen imorgon :)

Av Julia - 18 februari 2013 21:36

Som ni vet har jag ju börjat köra på en test familj medans jag överför allting.

Så jag tänkte visa er dem för jag har planer på att en av dem ska bli flickvän till en av Dennis och Abbies söner.


 

Jag spelar alltså på två tvillingsystrar. De heter Lindsey och Chrissy. ( Slumpade namn )

Eftersom jag slumpade kommer jag inte ihåg vad dem heter i efternamn.

De är iallafall väldigt tajta och umgås väldigt mycket med varandra.


 

Chrissy är väldigt intresserad av matlagning. Hon lagar mat så fort hon får chansen. Man kan ju lugnt säga att Lindsey aldrig kommer vara utan mat för det står flera matlådor i kylskåpet.


 

Lindsey är själv intresserad av träning. Hennes mål är att uppnå atlektisk nivå 10. Just nu är hon bara på 5 eller 6 tror jag. Chrissy är också väldigt intresserad av träning.


 

Chrissy när hon sover i sitt rockiga rum.


 

Lindsey när hon sover i sitt flickrum.


 

Chrissy är också väldigt intresserad av stjärnskådning. Hon är väldigt besatt av övernaturliga varseler och tror väldigt mycket på dem.


 

Lindsey träffade sin pojkvän Christopher Steel igenom en kontakt annons. Här sitter dem och chattar med varandra.


 

Här har dem förlovat sig och är väldigt lycklig.


Vem vet, snart kanske det blir bröllop? Eller till och med barn:)

Av Julia - 18 februari 2013 20:27

Hej på er! Anledningen till att min dator är bra igen är för att jag fick helt enkelt en ny i födelsedagspresent.
Så ni som har bytt dator och ska överföra allt förstår mig. Det tar tid att få in allt. Just nu har jag bara laddat ner alla spelen och test kört en familj. Men jag måste överföra alla familjer, bilder osv. Så måste jag också ladda ner mina store föremål. Stå ut för så småningom kommer det andra inlägg än PGC. Kram på er!

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards