juliasims3

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Från två olika världar del 2

Av Julia - 9 juli 2012 18:00

 


Del 2:


Melinda: Rosa

Star: Lila

Thea: Himmelsblå

Erik: brändorange

Adelina: Lime

 

 

 

 

- Ahhhh skriker tjejen till.



- Vad i hela friden är det här för något?


- Vad pratar du om?


- Vad är det här för ett slags skämt?


- Jag undrar detsamma


- Gör du?


- Ja och vem är du?


- Förlåt jag heter Melinda och det här är Alinda och du heter?


- Ehm Star, trevligt att träffas även om det är ett skumt sätt att träffas på.


- Ja eller hur


- Varför ser du ut som mig? frågar Star och tittar skräckslaget på Melinda.


- Ingen aning, vi kanske är... Nej det är omöjligt.


- Vi är kanske vad?


- Tvillingar, men det är ju omöjligt


- Nej inte så omöjligt. Någon av oss kanske är adopterade.


- Jag är inte adopterad iallafall, min mamma har samma ögonfärg som oss två och det mörka håret.


- Ehm min mamma har rött hår och gröna ögon.


- Där ser du, det är du som är bortadopterad isåfall


- Kanske det! Men när fyller du år?


Melinda sätter ner sin lillasyster och börjar prata med Star igen.


 


- 3 December själv?


- Oherregud! Jag också


- Förlåt men det här är läskigt.


- Eller hur


- Ehm shit vad mycket klockan är. Måste hem och lägga Alinda men har du något telefon nummer?


- Ehm.. Min familj och jag är inte speciellt rika så vi har en gammal hemtelefon som funkar ibland.


- Okej och numret är?


- 5559800


- Okej bra, vi ses


Melinda lyfter upp sin lillasyster och går hemåt.


 


- Melinda vejm vaj de?


- Ingen speciell gumman


När de kommer hem går de in i matsalen.


 


- Nu får du sitta här medans jag gör läxorna.


- oti


 


Melinda ger henne lite gröt och sen sätter hon sig ner


 


- Hmm, Petter och Ylva är ute i skogen och plockar äpplen, de har en varsin korg.....


 


" varför kan jag inte koncentrera mig på det här istället "

 

Melinda vänder på bladet och börjar anteckna om Star istället.

 

" Det var helt sjukt hon såg precis ut som jag, nu ska jag ta reda på sanningen, Tänk om mamma har adopterat bort min tvillingsyster och varför isåfall? Hon kunde ju skaffa en till liten tjej som hon tog hand om, eller inte har hand om rättare sagt, men ändå. Sanningen ska fram"

 

 

 

Melinda tar en sista titt på sin text innan hon tar med Alinda upp till sovrummet. Hon läser en godnatt saga.

 

 


" Äntligen sover hon "


Melinda tassar vidare in i sitt rum. Där sätter hon på datorn och börjar sin sökning efter sanningen.


 


" Hmm vad ska jag söka efter ? "


Hon skriver in google.se och sedan skriver hon in Thea Worl.

Hon hittar en artikel och börjar läsa.


THEA WORL HAR FÅTT EN DOTTER!


I söndags fick vår modeskapare Thea Worl en dotter. Flickan mår bra och modern också. Thea och hennes make Erik Worl visar stolt upp flickan. Äntligen har Melinda fått ett syskon säger den glada modern.....


" Hmm intressant "


Det går flera timmar och Melinda googlar runt utan att hitta något intressant.

Plötsligt hör hon några röster ifrån mammas och pappas arbetsrum.


 


- Erik jag har sakt 10 gånger nu att flickorna klarar sig, De behöver aldrig veta sanningen!


- Thea sluta tänka på dig själv! De har rätt att veta!!


- Aldrig!


 


Melinda ignorerar hennes föräldrar gräl och byter om istället.


Hon går vidare till Alidas rum och tar upp henne.


 


- God morgon Alinda


- Gojd molgon Melinda! skrattar Alinda glatt.


Melinda sätter ner sin lillasyster på golvet och slår in numret till Star.


 


- Hejsan det är Melinda om du kommer ihåg mig


.....


- Vad bra, ehm jag undrade bara om vi skulle kunna ses efter skolan vid älvparken?


......


- Vad bra, jag har suttit uppe hela natten och googlat efter något intressant. Men jag tar med min laptop också.


.....


- Okej men då ses vi senare, hej då


.....


Melinda skyndar ut till skolbussen.


När skolan är slut vibirerar det i Melindas ficka.


 


´Melinda jag och pappa har åkt iväg på en affärsresa. Vi kommer hem på fredag. Ta väl hand om Alinda och du kan väl ta fram regnkläderna? Ser ut att bli regningt idag, Mvh mamma´


Melinda blir gensast glad över sitt sms, Hon knappar in Stars nummer.


 


- Hej Star!


....


- Nej gå inte ditt idag. Fick nyss sms från mamma. Hon och pappa är på affärsresa. De kommer hem om två dagar. Så kom hem till mig istället


.....


- Javisst ja, jag bor på Tegelvägen 9.


....


- Vi ses sen då


...


- Hej då


Melinda åker hem och väntar på Star i matsalen.

 


- Hej Star!


- Hej Melinda, Snygg kåk ni bor i.


- Tack, Ska vi gå upp till mitt rum?


- Visst


 


- Jag googlar på min mammas namn så ser vi om jag hittar något intressant. Jag googlade på henne igår och hittade en artikel när hon födde Alinda.


- Aha okej, gör så


- Okej då börjar jag


Melinda skriver in för andra gången Thea Worl. Olika artiklar kommer upp men ingen om Melindas födsel.


- Jag hittar inget


- Prova att googla din födelsedag.


- Okej


" Thea Worl blir mamma 1996"


Melinda hittar en artikel och börjar läsa.


DAGENS NYHETER: THEA WORL HAR BLIVIT MAMMA!


- Jag tror att jag har hittat vad jag söker


- Har du?


- Vänta ska läsa


Melinda läser artikeln och flämtar till.


- Det kan inte vara sant!


- Vad är det? Vad står det?


Fortsättning följer...


 
 
Sara

Sara

18 juli 2012 13:53

Väldigt spännande! Ser fram emot nästa del!

http://simsdeluxe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 7 januari 2014 21:44


   ( Klicka på bilden för att komma till nya bloggen )   Nu  är der dags att länka min nya blogg. Men jag är långt ifrån klar med överförandet. Och om ni vet hur man får bort snön och lägger in bloglovin och bilder i menyn så kan ni väl hjälpa ...

Av Julia - 7 januari 2014 14:51

Hörni förlåt om jag inte varit närvarande. Jag har bytt bloggportal till blogg.se. Men jag har försökt få designen att fungera. Seriöst jag har suttit i 2 veckor och kämpat. Om inte 3 veckor. Iallafall jag håller på att överföra allting nu. Återko...

Av Julia - 23 december 2013 22:13

Det var ett tag sedan vi sågs. Några år sedan om vi ska vara exakt.          Ser ni vem det här är? Det är Cecilia. Hon har redan blivit 15 år. Tiden går fort när man har roligt. Visst är hon vacker?         Jag har till och med ...

Av Julia - 23 december 2013 21:43

Efter vår mammas död har jag varit den som uppfostrat mina systrar. Egentligen är vårt liv inte någon speciellt. Det är exakt samma visa varje dag. Låt mig visa er :)         Medans jag och Cecilia var i skolan så tog barnvakten hand om Sop...

Av Julia - 23 december 2013 21:36

    Natalia gjorde slut med Joseph och började dejta denna skönhet. Hon tröttnade helt på män och blev förälskad i sin väninna Florita. De inledde snabbt ett förhållande.       Dem köpte också detta hus tillsammans. Natalia flyttade in ...

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards