juliasims3

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Julia - 9 juli 2012 19:37

Jag fick en fråga nyss som jag tänkte svara på.


Lakiess:

Hej! asså jag har bara the sims 2 den orginala! o jag tänker köpa the sims 3 orginala och en till the sims 3! men asså jag undrar på den 3:an den orginala kan man också typ fria o gå på stranden o duscha tillsammans? för jag vet inte så bar på the sims! jag började spela typ för en månad sen! så Aa!!!!!

 

Svar:

Jag förstår din förvirring om man bara har spelat i en månad.

Men man lär sig mer och mer.

I orginal sims 3 kan du gå på stranden och fria vart som helst.

Men tyvärr kan man inte duscha tillsammans. De kommer i leva livet.

Lite annat som kommer i leva livet är.

Bröllopsvalv

Barnvagnar

Våningssängar

låtsaskompis

Och massa mer.


Hoppas ditt svar var bra. Har du några mer frågor är det bara att fråga på.


Just nu har ju Ea kommit ut med flera olika expaktioner och prylpaket.


Kvällsnöjen, Leva livet, Rampljuset, Drömjobb, Destinations världen, Husdjur, lyx & design, gasen i botten, utomhuslyx, sovrum och badrum & stadsliv.


Så kan du testa medeltiden också. Men de tillhör inte till the sims 3.


Nu har du en liten hjälp lista på vad du kan välja emellan.


Men du måste ha The sims 3 orginalet.


 



Av Julia - 9 juli 2012 18:00

 


Del 2:


Melinda: Rosa

Star: Lila

Thea: Himmelsblå

Erik: brändorange

Adelina: Lime

 

 

 

 

- Ahhhh skriker tjejen till.



- Vad i hela friden är det här för något?


- Vad pratar du om?


- Vad är det här för ett slags skämt?


- Jag undrar detsamma


- Gör du?


- Ja och vem är du?


- Förlåt jag heter Melinda och det här är Alinda och du heter?


- Ehm Star, trevligt att träffas även om det är ett skumt sätt att träffas på.


- Ja eller hur


- Varför ser du ut som mig? frågar Star och tittar skräckslaget på Melinda.


- Ingen aning, vi kanske är... Nej det är omöjligt.


- Vi är kanske vad?


- Tvillingar, men det är ju omöjligt


- Nej inte så omöjligt. Någon av oss kanske är adopterade.


- Jag är inte adopterad iallafall, min mamma har samma ögonfärg som oss två och det mörka håret.


- Ehm min mamma har rött hår och gröna ögon.


- Där ser du, det är du som är bortadopterad isåfall


- Kanske det! Men när fyller du år?


Melinda sätter ner sin lillasyster och börjar prata med Star igen.


 


- 3 December själv?


- Oherregud! Jag också


- Förlåt men det här är läskigt.


- Eller hur


- Ehm shit vad mycket klockan är. Måste hem och lägga Alinda men har du något telefon nummer?


- Ehm.. Min familj och jag är inte speciellt rika så vi har en gammal hemtelefon som funkar ibland.


- Okej och numret är?


- 5559800


- Okej bra, vi ses


Melinda lyfter upp sin lillasyster och går hemåt.


 


- Melinda vejm vaj de?


- Ingen speciell gumman


När de kommer hem går de in i matsalen.


 


- Nu får du sitta här medans jag gör läxorna.


- oti


 


Melinda ger henne lite gröt och sen sätter hon sig ner


 


- Hmm, Petter och Ylva är ute i skogen och plockar äpplen, de har en varsin korg.....


 


" varför kan jag inte koncentrera mig på det här istället "

 

Melinda vänder på bladet och börjar anteckna om Star istället.

 

" Det var helt sjukt hon såg precis ut som jag, nu ska jag ta reda på sanningen, Tänk om mamma har adopterat bort min tvillingsyster och varför isåfall? Hon kunde ju skaffa en till liten tjej som hon tog hand om, eller inte har hand om rättare sagt, men ändå. Sanningen ska fram"

 

 

 

Melinda tar en sista titt på sin text innan hon tar med Alinda upp till sovrummet. Hon läser en godnatt saga.

 

 


" Äntligen sover hon "


Melinda tassar vidare in i sitt rum. Där sätter hon på datorn och börjar sin sökning efter sanningen.


 


" Hmm vad ska jag söka efter ? "


Hon skriver in google.se och sedan skriver hon in Thea Worl.

Hon hittar en artikel och börjar läsa.


THEA WORL HAR FÅTT EN DOTTER!


I söndags fick vår modeskapare Thea Worl en dotter. Flickan mår bra och modern också. Thea och hennes make Erik Worl visar stolt upp flickan. Äntligen har Melinda fått ett syskon säger den glada modern.....


" Hmm intressant "


Det går flera timmar och Melinda googlar runt utan att hitta något intressant.

Plötsligt hör hon några röster ifrån mammas och pappas arbetsrum.


 


- Erik jag har sakt 10 gånger nu att flickorna klarar sig, De behöver aldrig veta sanningen!


- Thea sluta tänka på dig själv! De har rätt att veta!!


- Aldrig!


 


Melinda ignorerar hennes föräldrar gräl och byter om istället.


Hon går vidare till Alidas rum och tar upp henne.


 


- God morgon Alinda


- Gojd molgon Melinda! skrattar Alinda glatt.


Melinda sätter ner sin lillasyster på golvet och slår in numret till Star.


 


- Hejsan det är Melinda om du kommer ihåg mig


.....


- Vad bra, ehm jag undrade bara om vi skulle kunna ses efter skolan vid älvparken?


......


- Vad bra, jag har suttit uppe hela natten och googlat efter något intressant. Men jag tar med min laptop också.


.....


- Okej men då ses vi senare, hej då


.....


Melinda skyndar ut till skolbussen.


När skolan är slut vibirerar det i Melindas ficka.


 


´Melinda jag och pappa har åkt iväg på en affärsresa. Vi kommer hem på fredag. Ta väl hand om Alinda och du kan väl ta fram regnkläderna? Ser ut att bli regningt idag, Mvh mamma´


Melinda blir gensast glad över sitt sms, Hon knappar in Stars nummer.


 


- Hej Star!


....


- Nej gå inte ditt idag. Fick nyss sms från mamma. Hon och pappa är på affärsresa. De kommer hem om två dagar. Så kom hem till mig istället


.....


- Javisst ja, jag bor på Tegelvägen 9.


....


- Vi ses sen då


...


- Hej då


Melinda åker hem och väntar på Star i matsalen.

 


- Hej Star!


- Hej Melinda, Snygg kåk ni bor i.


- Tack, Ska vi gå upp till mitt rum?


- Visst


 


- Jag googlar på min mammas namn så ser vi om jag hittar något intressant. Jag googlade på henne igår och hittade en artikel när hon födde Alinda.


- Aha okej, gör så


- Okej då börjar jag


Melinda skriver in för andra gången Thea Worl. Olika artiklar kommer upp men ingen om Melindas födsel.


- Jag hittar inget


- Prova att googla din födelsedag.


- Okej


" Thea Worl blir mamma 1996"


Melinda hittar en artikel och börjar läsa.


DAGENS NYHETER: THEA WORL HAR BLIVIT MAMMA!


- Jag tror att jag har hittat vad jag söker


- Har du?


- Vänta ska läsa


Melinda läser artikeln och flämtar till.


- Det kan inte vara sant!


- Vad är det? Vad står det?


Fortsättning följer...


Av Julia - 9 juli 2012 16:54


Del 1:


Melinda: Rosa

Star: Lila

Thea: Himmelsblå

Erik: brändorange

Adelina: Lime

 


- Hej raring! Hur har din lilla dag varit? Har barnvakten varit snäll mot dig?


- Melinda! Mami o dadi jobar och Bajnvakten ä snel.


- Okej vad bra. Sitt här en stund så kommer jag tillbaka snart.


- oti


Melinda sätter ner sin lillasyster och går vidare till sin mammas och pappas arbetsrum.


 


- Jag skiter i vad ni säger!


.....


- Jag skulle ha dem röda klänningarna inte dem svarta!


....


- Min kund kommer bli galen.


....



 


- Men hon har väntat i en månad på sin specialbeställda klänning! Hennes dotter har en stor fest imorgon och den ska levereras idag!


....


- Mamma! Kan jag...


- Hon kommer bli arg. Se till att fixa det nu! Annars ska mina advoker stämma dig och erat företag!


.....


- Bra, var här om en timme!


Thea lägger på och sätter sig vid skrivbordet.


 


- Hej pappa! 


- Ehm hej gumman, stör inte mig är du snäll


 



- Melinda vad har jag sagt om att störa mig och pappa på jobbet!


- Förlåt mamma, men jag undrar vad jag ska göra med Alinda.


- Du hittar säkert på något


- Men kan du hjälpa mig så ska jag inte störa dig mer!


 


- Ehm ta med henne ut i parken eller något, men stör inte mig! svarar mamma ilsket.


- Förlåt då


- Jaja gå nu


 


- Jaha hej då


- Schasa iväg nu, jag behöver bli färdig med det här.


- Men..


- Gå bara!


Melinda satte sig i limon med Alinda och åkte iväg till älvparken.

Det hade redan blivit mörkt när de kom fram. 


 


Melinda kommer fram och ser en söt flicka sitta längre bort i parken. Hon har mörkt hår och sitter ner och gör sina läxor.


 


" Vem är hon ? " 


" Varför känns hon bekant "


" Jag ska nog gå fram och prata med henne "


 


- Ursäkt..


- Ahhhh skriker tjejen till.


Fortsättning följer..


Vad tycks?




Av Julia - 9 juli 2012 16:04

 


Det här är en ny serie som ska sändas på bloggen.

Den heter

Från två olika världar.


Serien handlar om två tonårsflickor som lever helt olika liv.


Melinda är en tonårstjej som bor i staden Bridgeporth med sina rika föräldrar och hennes lillasyster Alinda.

Föräldrarna har aldrig tid för sina barn. De sitter mest på sitt gensamma kontor och arbetar hela dagarna.

Melinda får ta hand om sig själv och sin lillasyster. Vart Melinda en går följer Alinda med.

De bor i ett stort hus och lever lyxliv. Förutom att barnen i familjen känner sig ensamma.

En dag får Melindas pappa ett jobb i staden Hidden springs.

Familjen flyttar ditt och nu har de bott där i en vecka.


Star är en tonårstjej som bor i Hidden springs med sin mamma och pappa och hennes lillebror.

De är väldigt fattiga. Stars pappa har två olika arbeten och är nästan aldrig hemma.

Familjen är en kärleksfull familj och älskar varandra över hela sitt hjärta.

Mamman är arbetslös och spenderar sin tid med sina vackra barn.


Men till slut mötts flickornas vägar och ingenting blir sig likt.




Av Julia - 9 juli 2012 12:15



The "Perfects" Life:


Del 3:


Jenna: Lime

Bob: Grön ( inte med i det här avsnittet)

VJ: Brändorange ( inte med i det här avsnittet)

Spencer: plommon

Miah: Rosa

Michel: blå

Andra personer: Orange

(flera personer dyker upp senare)


 


Kvällen blev till morgon. Miah och Michel har sovit länge och upptäcker att klockan är 13:00.

De kliver upp från deras gensama säng.

Michel tassar ut till badrummet.


 

Där tar han en varm och härlig dusch. Först ville han att Miah skulle duscha tillsammans med honom.

Men så envis som hon är ville hon börja med maten.

Miah tassade ner till köket och började laga en god frukost till Michel och hon själv.


 


" Nu ska jag laga Michels favoritmåltid. Våfflor Mums "


 


Hon ställer in våfflorna i ugnen och ser Michel komma in i rummet. Han går emot henne och slår armarna om henne.



- God morgon min sötnos, säger han och ler mot sin vackra tjej.


- God morgon, Är du hungrig? Jag har gjort våfflor. Din favorit måltid!


- Det är därför du är min favorit tjej!


- Aww älskling!


- Nu äter vi


 


De äter upp sin mat och går ut till trädgården. Där sätter de på vattenspridaren.


 


- Ahh skriker Miah som har blivit träffad av det kalla vattnet.

 

Michel står och skrattar bredvid henne.


De leker en stund och sen går de vidare mot stranden där de ska träffa Spencer och Vj.


 


- Tjena mannen säger Vj till Michel.


- Tja Vj

 

- Gillar ni era examen kläder eller, frågar Miah


- Nej, Men idioten som skulle komma med våra kläder är försenad så vi måste gå i dom här hela dagen.


- Okej, vilken otur!


- Det menar du inte? Dem här kläderna är as varma.


- Ehm Spencer om du vill kan du och jag gå hem till oss så får du låna kläder av mig.


- Tack så hemskt mycket Miah men jag och Vj ska snart gå hem ändå.


De sitter där tillsammans och skrattar och stojar tills de blir kväll och Vj och Spencer åker hem.

Men Michel och Miah stannar kvar på stranden.

Michel har vikt ut picknikfilten närmare stranden,


 


- Miah jag älskar dig så mycket


- Michel jag älskar dig också


- Kan vi inte titta på stjärnorna?


- Jovisst

 

De reser sig från picknikfilten och sätter sig i stranden.


 


- Kolla där är en stjärna säger Michel och pekar mot den fallande stjärnan


- Mm, då får vi önska något


" Jag önskar att vi får en härligt och trevligt liv ihop med massa barn"


" Jag önskar att vi snart får barn och att jag blir en utmärkt sångerska"


- Klart, viskar Michel i Miahs öra.


De reser sig upp och går närmare mot stranden.


 


De kysser varandra och sen går Michel ner på knä


 


och friar. 


- Miah jag älskar dig så mycket och vill ha dig i mitt liv. Snälla gift dig med mig?


Miah blir helt stum och tittar skräckslaget på den vackra diamant ringen framför hennes ögon.


- Miah hallå?


- Förlåt... ehm...


fortsättning följer....

:D

Av Julia - 9 juli 2012 01:36

hejsan allihopa!


Då var man tillbaka på den gamla bloggen då.

Då var det slut med sims3tjejerna.

Men det har varit kul så länge det varade.

Nu ska jag satsa stenhårt på bloggen,

Vi hörs imorgon!


 



Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards