juliasims3

Alla inlägg under januari 2013

Av Julia - 5 januari 2013 01:58

 


Ally var den som kom hem först. Hon hade köpt mycket julmat som hon sedan stoppar in i kylskåpet. När hon var färdig hade hon gått till deras sovrum. Eftersom de inte hade råd till en byrå la hon deras kläder på golvet på en rad. Hon hade börjat med maten när Joakim kom hem. Han hade med sig en fantastisk gran. De klädde den tillsammans och gick sedan och la sig. Ally fick sova på den hårda enkel sängen medans Joakim sov på den hårda soffan,


 


- Mm, det var jätte gott, säger Joakim och tar en till tugga.


- Vad glad jag blir att någon kan äta, säger Ally och kollar äcklat ner på sin tallrik.


- Illamående va?


- Ja, så jag har tappat aptiten helt


- Det går över hjärtat


- Vi får hoppas på det, annars svälter jag ihjäl


- Då får vi verkligen hoppas, för jag vill inte förlora min älskling


- Jag tänkte eftersoom vi båda fick med oss våra laptops så kan vi väl sälja en och dela på den andra.


- Vi gör det om det blir kris


- Okej


Ett ljud ekar i lägenheten. De tar en stund för dem att förstå att det är dörrklockan. Båda stelnar till.


- Vi har väl inte berättat för någon att vi bor här?


- Nej, det måste vara hyresvärden


 


Ally reser sig upp och i dörröppningen står Joakims faster Sally. Ally stelnar till.


 


" Vad gör hon här? "


 


- Hej Ally, säger Sally glatt


- Ehm hej


- Se inte så rädd ut. Kelly hörde av sig och berättade att ni var försvunna. Jag sa till dem att sluta leta efter er men de lyssnade inte


- Ursäkta, men vad gör du här? Du ska väl inte ta hem oss?


- Nej, Kelly berättade att du var med barn. Jag förstod att ni hade rymt iväg för att leva ihop. Så romantiskt, men jag förstod också att ni inte har det bra ekonimiskt.


 


- Så du ska inte berätta för pappa och Kelly?


- Självklart inte, tvärtom. Jag ska vara tyst om det. Men jag antar att ni inte har det så bra ekonimiskt?


- Du har helt rätt, men vi klarar oss, svarar Ally.


- Det tror jag säkert lilla vän, men låt mig hjälpa er


- Det är jätte snällt Sally men vi klarar oss


- Okej, men låt mig åtminstone få fira jul med er


- Självklart

Av Julia - 5 januari 2013 01:46

 


 


- Vad tycks? Frågar Joakim när de kliver in i den nya lägenheten.


Rummet är stort och tomt. De är fula och smutsiga trä väggar och golvet är hårt och smutsigt.


- Ehm, det är smutsigt


- Jag vet, men det är ju tillfälligt


- Ska vi bo på det här hemska stället?


- Va inte så negativ!


- Men kolla runt det så förjävligt ut.


- Det var det ända jag hade råd med. Men jag har fått ett jobb på Bistron lite längre ner på gatan. När vi har fått tillräckligt med pengar kan vi måla om rummen och köpa möbler. Så länge får den här hålan duga.


 


- Okej, bättre en igenting. Vi kommer nog att klara av att bo här. Men hur mycket pengar har vi kvar egentligen?


- Vi har lite pengar kvar till mat. Sen får vi vänta tills min lön kommer


- Okej, jag har några tusenlappar i min plånbok. Så först och främst ska vi ordna en gran, lite mat och lite dekorationer. Jag ska handla lite julklappar också. Inte dyra förstås men någonting fint ska du få.


- Okej det här blir jätte bra. Jag går och köper granen medans du fixar maten, säger Joakim.


- Okej köp en fin gran och julgransdekorationer. Den ska lysa upp vårt hem.


- Okej, svarar Joakim och kysser Ally på munnen.


 

Av Julia - 5 januari 2013 01:29

 



 


- Kan ni skynda er lite? Jag måste hinna med maten innan vi åker


- Visst


- Vad ville du berätta Ally? frågar Stefan och tittar på sin dotter.


Ally tar ett djupt andetag innan hon säger det.


- Jag är med barn


Tystnaden varar inte länge till Stefans blick hårdnar och Kellys vänliga min förvandlas till oro och ilska.


- Vad sa du att du var? frågar Stefan ilsket.


- Jag är med barn! Okej!


- Men lilla vän, det kommer bli bra


- Vem är fader, frågar Stefan


- Ehm.. Det är jag, säger Joakim nervöst.


 


- Vad fan är det du säger!!!?


- Jag och Ally älskar varandra!


- Så du och Ally har.. ehm..


- Ja det har gått precis till som det brukar göra


- Men vafan! Ni är ju syskon och ni ska få ett syskon ihop!


- Vi är inte riktiga syskon och ni är fan för gamla för att skaffa barn, skriker Ally.


- In på era rum omedelbart och tänk inte ens tanken på att träffas idag! skriker Kelly.


De båda går in på sina rum och slår upp chatten.


 


Ally: Hej älskling, jag visste att det här var en dålig idé. Är din väska packad? <3


Joakim: Hej sötnos! Jag håller verkligen med om att det var en dålig idé. Min väska är packad och jag är redo att fara när som helst. Är det okej om vi sticker imorgon? Jag har hittat en perfekt lägenhet lite längre bort från dem. Den ligger i Twinbrook. Men de hittar oss aldrig. Vi tar bussen på morgonen och går av vid nästa hållsplats. När de har åkt hämtar vi våra väskor och sticker med tåget. Blir det bra? <3


 


Ally: Det blir super bra. Jag kan inte fatta att vi tänker göra det här. <3


Joakim: Jag gör allt för dig babe. Allt för att komma ifrån den här sjuka familjen med dig. Vi ska få ett fint barn som vi ska uppfostra och få ett bra liv tillsammans.


Ally: <3


Joakim <3

Av Julia - 5 januari 2013 01:19

 


Ally och Joakim kommer in i hallen. De har precis kommit hem från Frankrike.


 


- Hallå! Vi är hemma ropar Ally.


- Kom jag är i gästrummet högt upp, skriker Kelly tillbaka.


- Är du redo?


- Jag är redo, svarar Ally nervöst.


De går upp till övervången och möts av en glad Kelly. Hon har på sig ett par snickarbyxor och lukten av nymålat åker in i deras näsborrar.


 


- Så vad tycker ni? 


- Vad ska det bli för rum? Frågar Joakim.


Men Ally vet redan svaret på Joakim fråga.


- Bebisens rum såklart


- Jaha


- Vad tycker du då Ally?


 


- Jag tycker att rummet är skitfullt! Jag hatar både dig och pappa! Stackars bebis som ska få komma till världen, skriker Ally och springer ner till sitt rum.


Strax har hon Joakim intill sig och hon kan äntligen slappna av utan att skaka.


 


- Vad ska vi göra?


- Vi får berätta för dem imorgon istället

Av Julia - 5 januari 2013 00:08

 


Flygresan hade tagit en ganska kort tid. Det gick faktiskt riktigt bra. Båda hade somnat och när Ally hade vaknat låg hon mot Joakims axel. De hade tagit en liten taxi till Sallys hus. Huset var stort och riktigt fint. Hon hade bäddat i ett av vandrar hemmets rum. De skule sova tillsammans i en dubbelsäng.


Hon kramar om Joakim hårt när hon har visat dem upp till deras rum.


 


- Åh vad jag har saknat dig, gick resan bra?


- Har saknat dig också faster. Resan gick jätte bra. Vi sov hela vägen typ


- Vad bra, är allt bra med mamma då?


- Mm


- Bra


Hon släpper taget om Joakim och går fram till Ally.


 


- Du måste vara Ally! Så trevligt att äntligen få träffa dig


- Ja det är jag det, det är jätte trevligt att träffa dig också. Joakim har berättat så mycket om dig


- Jaha vad roligt


- Mina kokar ska fixa maten om ungefär 2 timmar. Ut och roa er så länge. Joakim visa Ally runt i Frankrike nu.


Med ett leende försvinner Sally ut från rummet. Ally och Joakim sätter sig i en taxi och åker till en park. De sätter sig ner runt ett bord och ler mot varandra.


 


- Jag älskar dig Ally, det vet du va? Jag skulle aldrig lämna dig för någonting


- Menar du det?


- Ja, ända sen du var en bitch mot mig har jag älskat dig!


- Jag älskar dig också


- Låt oss rymma iväg. Vi hatar ändå mamma och Stefan. De såg helt panikslagna ut när du berättade att det är deras fel att Amanda dog.


- Menar du verkligen det? frågar Ally häpet.


- Ja, vi borde flytta till Frankrike eller Sunset Valley, gifta om och skaffa barn.


Ally stelnar till. barn? Det är perfekta tillfället att berätta hennes hemlighet nu. Han sa ju att han aldrig skulle lämna henne. Han vill ju till och med rymma iväg med henne.


- Jag måste berätta en sak för dig, börjar Ally.


- Du låter som mamma och Stefan! Är du också gravid eller? skrattar Joakim.


 


- Hur visste du det? frågar hon chockat.


- Va? Jag skojade ju bara! Menar du allvar är du också gravid?


- Ja, jag fick reda på det för några dagar sen.


- Åh herregud! Vad ska vi säga till vårt barn? Det här är din faster och morbror. Vårt halvsyskon? Vad fan ska vi göra Ally?


- Jag vet inte, men vi är ju inte riktiga syskon. Men det blir ju sjukt om vi ska få ett halvsyskon och vi ska få barn med varandra. Vi kanske kan rymma iväg. Det förslaget var super bra.


- Nej vi måste berätta för dem

Av Julia - 4 januari 2013 20:15

Min pappa lurade mig! Han som alltid ska skämta om saker. Vi fick modemet idag :D så ska snart göra ett inlägg !

Av Julia - 4 januari 2013 16:46


( internet är fortfarande borta. Vi tror modemet kommer på måndag )

Av Julia - 4 januari 2013 00:08

Hej! Jag har överbeskridit gränsen för att använda internet. Jag har bara jätte segt internet kvar och förhoppningsvis kommer det nya modemet imorgon. Det blir inget bloggande först det är färdigt här hemma. Men jag har en överraskning när jag kommer tillbaka :)

Kram på er!

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards