juliasims3

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Julia - 26 november 2012 22:06

     


Del 2



 


- Vad roligt att du ringde! Jag har saknat dig så mycket!


.....


- Va!? Menar du allvar!?


......


På fredag!? 


.....


- Åh vad kul! Jag längtar redan!


.....


- Jag vet, det är så tråkigt att jag var tvungen att lämna dig, när jag äntligen fick dig var jag tvungen att åka


....


- Okej, vi ses! Jag älskar dig oxå puss,


Melinda lägger på telefonen med ett leende på läpparna.

Hon går upp till sitt och Stars rum.

Star sitter i en av fotöljerna framför brasan.

Melinda slår sig ner i den andra fotöljen.


 


- Ringde han?


- Aaa


- Vad roligt, Max har ringt en gång och vi snackade i flera timmar. Han sa att han saknade mig


 


- Vad skönt att höra Star, men har du funderat på hur vi ska hitta Emilia!?


- Melinda vi skulle ju ta och fundera på det där imorgon, nu vill jag bara njuta och längta efter Max.


- Okej,


De småpratar en stund om allt möjligt. Star berättar hur det är att vara fattig och Melinda berättar om hur det är att leva lyxigt men att det ändå är ensamt. Efter ett tag säger båda god natt och kryper ner i sina sängar med en varsin bok.


 


De läser en lång stund och det ända Melinda kan tänka på att sist hon läste en bok var det Thea dagbok.

Varför hade mamma helt plötsligt förändras? Hon offrade ju jobbet när Melinda var en bebis.

Vad fick henne att bry sig mindre om Melinda och mer om jobbet?

Var det pappa som påverkade henne? Eller vad hände egentligen?


Star själv sitter och undrar hur den där Emilia ser ut och längtan efter Max värker i bröstet.

Det är jobbigt att bo flera timmar från varandra.

Men han har ju lovat att hälsa på!


 


- Star vet du en sak?


- Nej vadå?


- Kevin kommer hit på fredag! svarar Melinda glatt


- Vad roligt!


- Jag vet, tror du han kan sova i mormor och morfars rum?


- Jadå!


- Jag oxå?


 


- Mm, det går nog!


- Vill du veta en till sak!?


- Vadå!?


- Nä det var inget


De läser lite mera av sin bok.


- Star?


 


- Star?


Melinda tittar på sin syster som har somnat.


Hon släcker nattlampan och kryper ner under täcket.


 


Till slut sover de båda med lugna andetag.


Imorgon skulle de äntligen börja sitt sökande efter Emilia.


Fortsättning följer...


Av Julia - 26 november 2012 18:56

 


Minns ni som kollade då?


                     


Här var lite gamla bilder, de två sista bilderna är Evelinas två barn. Som har blivit vuxna. Evelina är själv mamman som dör i branden.


Vill ni att jag ska börja med serien igen? :)


Kommentera isåfall

Av Julia - 26 november 2012 18:02

Ursäkta röran igen, men bloggar från ipaden och det är samma sak med den. Iallafall så vet ju ni att jag hade en överaskning till er förut! Nu tänkte jag berätta för er om den, Jag vet inte om ni läste min blogg då men för typ ett år sedan. Hade jag cc och sånt. Då skrev jag om en familj. Den handlade om 2 systrar. De bodde tillsammans i ett hus med den ena systerns två flickor. Men hon dog av en brand och det slutade med att ena systern fick ta hand om sin systers två barn. Jag ska alltså börja om på den serien och skriva fortsättningen. Sen har jag ju en till överaskning planerad. Men den får ni reda på 1 december :) Kram på er

Av Julia - 26 november 2012 11:35

Nu bloggar jag från mobilen så ursäkta röran. Jag måste bara få tacka er för kommentarerna ni ger mig. Det värmer verkligen och gör att jag vill fortsätta med bloggen. Ni är bäst och jag skulle aldrig klara av det här utan er hjälp. Ni stöttar mig så mycket att jag blir rörd:) jag fullkomligt älskar er! <3

Några bilder:)

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards