juliasims3

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Säsong 2: Från två olika världar del 1

Av Julia - 23 november 2012 18:19


Del 1



 


- Så ska vi bo i en flottig lägenhet igen?


- Nej Star, vi ska faktis bo i min mormor och morfars hus


- Men de kommer väl inte att vara hemma?


- Såklart inte, de ska vara i Thailand i tre månader. Jag sa till mamma att model karriären kan dra ut på tiden. Man vet ju aldrig. Isåfall fixar hon någon annanstans att bo.


- Tre månader!? Mina föräldrar kommer börja undra.


- Jag har faktis tänkt på det, Du ser ju ut som jag så du får också vara model. Då kan du säga till din föräldrar att du jobbar som model i Appaloosa Plains. 


- Du är ju ett geni! Jag behöver ju bara säga att jag samlar ihop pengar till familjen.


- Ja, vi är ett bra team Star! Så fort vi blir fria från att leta efter Emilia ska jag lära dig köra.


- Menar du allvar!? Men du får väl inte lära mig? Du är ju för ung!


- Ta det lugnt Star, Jag betalar kör kortet och en kör lärare.


- Åh Melinda du är så snäll!


- Du är min syster det är klart att jag ställer upp för dig.


Melinda kör upp mot en liten grusväg och stannar framför ett stort brun/rött hus.



- Wow ska vi bo här!?


- Aa, det är vårat i 3 månader


- Schyst!


De går en rund tur tillsammans. Star och Melinda väljer ett rum med två sängar. Sen går Melinda ner till köket och börjar med middagen medans Star duschar.


 


" Jag är inte så bra på att laga mat ännu, men jag lär mig "


Melinda dukar fram på bordet och sätter sig ner med Star som redan sitter och väntar.


 


- Mhhm vad gott Melinda, du är ju grym på att laga mat!


- Tycker du, vad snällt sagt!


- De är verkligen jätte goda!


- Vad bra, men du Star vi måste börja fokusera! Hon heter ju knappast Emilia!

Vart ska vi börja?


- Jag vet ärligt talat inte. Lite sömn kan väl vi få? Det har varit en lång flygresa!

Vi kan väl komma fram till något imorgon?


- Okej då! Men inte en dag senare!


- Nej då!


Det börjar vibirera i Melindas fika och hon reser sig upp för att svara.


 


- Hallå det är Melinda!


- Hej Melinda, det är mamma! Hur gick resan!?


- Hej mamma!  Resan gick toppen


- Okej vad bra! Gick allting bra? Är huset fint och lyxigt?


- Jag har precis kommit fram, det är jätte fint här


- Okej vad bra det är väl inte ensamt?


- Nejdå jag klarar mig


- Vad bra


Det går bra med du mamma! Jag ska på...


- Hur går model karriären?


- Ja mamma model karriären går uppåt men kan du lyssna!


- Gumman jag fick precis en kund, vi hörs!


- Jaha okej, jaja vi hörs imorgon.


- Hej då


Melinda lägger på med besvikelsen i rösten och tittar sorgset ner mot telefonen. 


Telefonen börjar vibirera igen och på displayen står det Kevin.


 


- Hej Kevin


Fortsättning följer...

 
 
Ingen bild

Sanna

23 november 2012 19:18

Gud vad bra! <3

 
Ingen bild

felicia

27 november 2012 07:57

Gud vad bra! Ska läsa andra nu men kan du lägga upp dom på exchange snälla?

Julia

27 november 2012 11:20

Vilka vill du att jag ska ladda upp!? :D

 
Ingen bild

felicia

27 november 2012 19:39

Båda systrarna! För dem e såååå snygga! Men vad heter du på the sims3.com ???

Julia

27 november 2012 21:57

Självklart, jag fixar det imorgon! :D Jag heter lillamolly14:)

 
Ingen bild

felicia

28 november 2012 15:18

Tack! Du är bäst! :)

 
Ingen bild

cecilia

28 november 2012 16:44

Kan du lägga upp del 3 av säsonog

Julia

28 november 2012 17:05

Vilken historia menar du?

 
Ingen bild

cecilia

28 november 2012 16:45

Kan du lägga upp del 3 av säsong 2?

Julia

28 november 2012 17:06

Vilken historia menar du? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 7 januari 2014 21:44


   ( Klicka på bilden för att komma till nya bloggen )   Nu  är der dags att länka min nya blogg. Men jag är långt ifrån klar med överförandet. Och om ni vet hur man får bort snön och lägger in bloglovin och bilder i menyn så kan ni väl hjälpa ...

Av Julia - 7 januari 2014 14:51

Hörni förlåt om jag inte varit närvarande. Jag har bytt bloggportal till blogg.se. Men jag har försökt få designen att fungera. Seriöst jag har suttit i 2 veckor och kämpat. Om inte 3 veckor. Iallafall jag håller på att överföra allting nu. Återko...

Av Julia - 23 december 2013 22:13

Det var ett tag sedan vi sågs. Några år sedan om vi ska vara exakt.          Ser ni vem det här är? Det är Cecilia. Hon har redan blivit 15 år. Tiden går fort när man har roligt. Visst är hon vacker?         Jag har till och med ...

Av Julia - 23 december 2013 21:43

Efter vår mammas död har jag varit den som uppfostrat mina systrar. Egentligen är vårt liv inte någon speciellt. Det är exakt samma visa varje dag. Låt mig visa er :)         Medans jag och Cecilia var i skolan så tog barnvakten hand om Sop...

Av Julia - 23 december 2013 21:36

    Natalia gjorde slut med Joseph och började dejta denna skönhet. Hon tröttnade helt på män och blev förälskad i sin väninna Florita. De inledde snabbt ett förhållande.       Dem köpte också detta hus tillsammans. Natalia flyttade in ...

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Tidigare år:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards