juliasims3

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Julia - 14 december 2012 17:55

 



Kelly och Stefan har haft ett tufft år och bestämmer sig för att gå ut på en romantisk middag och efteråt ska de checka in på hotell. De litar på sina barn att de kan sköta huset ett dygn. Ally och Joakim är lyckliga att de ska få hela huset för sig själva.


 


- Okej, så vad har jag sagt? Säger Kelly strängt


- Vi ska inte ha fest bara ett litet pyjamas party, ingen alkohol, det finns julmust i kylen och matlådor, vi får inte släpa hit främlingar och max 5 kompisar.


- Bra, är de reglerna uppfattade?


- Ja mamma, svarar Joakim buttert.


- Förlåt gubben men det får inte hända några dumheter heller!


- Lita på oss!


- Jag gör det, jag gillar inte att släppa er ensamma.


- Kelly ge de utrymme.


Kelly suckar och kramar om sin son.


 


- Hej då gubben, ha så kul nu.


- Hej då mamma,


- Det finns föresten godis och chips i barskåpet


" Jag vet något mer som finns i barskåpet "

Tänker Joakim glatt.


Kelly släpper Joakim och Stefan omfamnar Ally istället.


 


- Hej då gumman, jag litar på dig mitt lilla charmtroll


- Hej då pappa


De släpper varandra och Kelly och Stefan går ut från dörren.


Joakim vänder sig mot Ally glatt.


 


- Vilka har du bjudit, frågar Ally glatt!?


- Asså jag tänkte ta det senare, svarar Joakim osäkert


- Vad!?


- Jag bjöd Henrik och då hörde Camilla, Natalia och Helene att vi ska ha fest. De vägrade gå tills de blev bjudna.


- Skämtar du!?


- Nej förlåt och Henrik kan inte komma, men de har ingen chans för jag tycker om dig ju.


- Okej då, jag bjöd Alice, Vivian och Miranda


- Okej, bara tjejer alltså


- Mm



Av Julia - 14 december 2012 17:11

 


Det är en kall eftermiddag. Snön har inte kommit ännu. Joakim och Ally sitter runt köksbordet och gör sina läxor tillsammans. Kelly är hos grannarna och tar kort på deras nya bebis. Stefan är på kontoret.


 


- Vet du vad X + X6 = är för något?


- Ally det är din läxa du gör den mycket bättre en jag.


Ally suckar och vänder blicken från Joakim ner i i matteboken.

Hon kan knappt slita blicken ifrån honom. Han har rört henne precis överallt så det bränner i hela kroppen av glädje. Ally vill bara känna mer på honom nu. Men de måste vara diskreta och plugga.


- Vad tänker du på!? frågar Joakim och Ally väcks ur sina tankar.


- Jag tänker på det som hände igår, det var verkligen fantastiskt. Jag fattar inte att jag kan ha hatat dig. Du är så jäkla fin.


Joakim ler stort mot henne.


- Jag vet, det var fantastiskt! Vi kanske kan göra det någon mer gång. Och jag kan inte fatta att du vill ha mig av all killar!? Och att jag har tyckt att du är en bitch! Det är du som är så jäkla fin!


- Jag tycker bara om dig och de där tre tjejerna Camilla, Helene och Natalia är ju ute efter dig. Jag har sett hur de kollar på dig och hänger efter dig som en jävla igel!


Joakim skrattar åt Allys sura minn.


- De kan springa efter mig så mycket de vill men jag vill bara ha en tjej! Och hon sitter här med mig runt bordet.


De lägger undan matteböckerna och ser in i varandras ögon.


 


- Kan inte du berätta mer om din mamma och hennes sjukdomstid!?


- Ehm okej om du berättar om din pappa och syster, svarar Ally osäkert.


- Okej.


- Som sagt kom jag hem efter skolan. Mamma och Pappa satt i soffan och grät. Jag trodde först att de skulle skiljas.  Då fick jag en liten klump i magen. Jag fick alla möjliga tankar i huvudet. Men när jag satte mig i soffan berättade mamma att hon hade känt sig dålig på ett tag.


- Mm, fortsätt


En tår faller ner från Allys kind och hon fortsätter.


- Hon hade åkt in på sjukhuset. Läkarna röntgade henne och tog olika prover. Till slut kom de fram till att hon hade leukumi. Jag blev jätte ledsen när mamma berättade det. Min mamma hade bara några månader att leva. Sen skulle hon dö i blodcancer. Men mamma tog tag i den lilla tiden hon hade att överleva. Pappa fotade oss ute i trädgården. Vi tog en familjebild tillsammans. Sen berättade pappa att en kompis till han på sjukhuset skulle börja hjälpa mamma.


- Mm


- Hon var jätte trevlig och hade en bra relation med mamma. Men sen när jag kom in i köket och såg pappa och Kelly tillsammans blev jag rasande. Jag hatade dem båda därifrån. Mamma blev sämre och sämre. Till slut visste hon att hon skulle dö. Hon kallade upp mig till hennes sovrum och sa att hon älskade mig. Osv. Sen somnade hon in med mig i sin famn.


- Jag finns här Ally, säger han mjukt.


- Berätta om dig nu, svarar hon sorgset.


 


- Vart ska jag börja?


- Från början


- Okej, ehm, Jag vaknade upp en morgon och gick ut till köket. Pappa satt som vanligt och läste tidningen och mamma stod och gjorde pannkakor. Elvira kom strax in och berättade att hon och hennes pojkvän Carl skulle gå på bio idag. Mamma var glad att hon var så glad. Jag började direkt att reta henne. Hon vart sur på mig. Till slut

lämnade vi det ämnet och började bråka om flingorna. Till slut sa mamma att vi skulle sluta och det gjorde vi. 


- Mm, fortsätt


- Mamma kollade på klockan och höll på att få panik. Hon kastade en blick på mig och jag fattade. Hon kysste pappa på munnen och kramade om Elvira innan vi satte oss i bilen och åkte. Pappa och Elvira skulle börja senare.

Hon släppte av mig som vanligt i skolan. När jag hade kemi och skulle börja labba ringde min telefon. Det stod mamma och 11 missade samtal. Läraren tog telefonen ifrån mig. Men efter ungefär 10 minuter öppnades kemisalens dörr och min mentor kom in. Hon sa att det har hänt en olycka. Att jag var tvungen att åka till sjukhuset där mamma väntade. Jag fick tillbaka min telefon och min mentor körde mig till sjukhuset. Där stod mamma och grät. 

Hon berättade att pappa och Elvira hade voltat med bilen och dött på en gång.


- Jag är så ledsen Joakim, säger Ally och tittar tårögt på honom.

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Tidigare år:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards