juliasims3

Alla inlägg den 28 december 2012

Av Julia - 28 december 2012 18:15



Jag tycker att det här klädsplagget är sött och enkelt. En snygg tröja med ett par korta shorts. Med ett par söta läckra klackskor. Skorna och halsbandet kommer med när du laddar ner kläderna.

 

( Klicka här om du vill ladda ner )

Av Julia - 28 december 2012 12:49


Det är verkligen jätte jobbigt när man köper saker på Store och inte får se hur frisyren och klänningen ser ut bakom.

Man kanske ser en jätte fin klänning men bakom är en stor fet rosett. Det är riktigt irriterande. Så nu tänkte jag tipsa er på några frisyrer och klädstilar som är bra enligt mig.


Ungdomar / Vuxna


Frisyrer:


 


Jag gillar den här frisyren. Jag brukar använda den på mina punk simmar och det blir riktigt snyggt faktiskt. Det är också bra att man kan använda den till alla klädstilar.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )




 


Jag gillar den här frisyrer för håret är långt och lockigt. Det ramar in hennes ansikte och det ser inte konstigt ut där bak. Man kan använda den till alla klädstilar.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

Jag gillar sne flätor. Jag tycker dem har lyckats riktigt bra med den här. Det negativa med den här är att den funkar bara på vissa klädstilar. Om jag inte minns fel tror jag att det är sovkläder, träningskläder och badkläder det inte funkar på. Har dock inte testat på utekläder ännu.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )




 

 

 

Jag gillar luggen och bullen. Den är fin och inte så slarvigt gjort. Att lite slingor faller ner gör det mycket snyggare.

Men det är faktiskt också något negativt med den här också. Den här funkar inte på badkläder, sovkläder, träningskläder. Har inte testat årstider ännu och jag kommer inte ihåg om det går att ha den på finkläder.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Det är fint att håret ligger på sidan och är lockigt. Man kan också använda den till alla klädstilar. Så ett stort plus till den.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Äntligen en frisyr som är lockigt och kort. Jag brukar använda den på mina mamma simmar. När jag gör historier.

Och man kan också använda den till alla klädstilar.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

 

Jag älskar den här! Jag använder den oftast på mina simmars bröllop. Tänk er den här frisyrer med en vacker lång vit klänning, utan slöja. Jag vet inte vad ni tycker men jag älskar den här.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Här är också en typiskt bröllops frisyr. Mina simmar använder den oftast när de gifter sig på stranden. I en vacker vit eller ljusrosa klänning. Oftast är blomman ljusrosa, ljusblå eller ljusgul. Men man kan också bära den på dejter.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Utan tvekan en bröllops frisyr. Älskar slöjan och håret som ligger mjukt på hennes axlar. Blomman i håret gör att det ser så mycket bättre ut. Använder den här också rätt ofta.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

Både och faktiskt. Ibland används den här på bruden eller på hennes tärnor. Eller en bröllopsgäst som har gjort sig fin i håret. Blommorna i håret gör det jätte fint.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )




 

 

 

Samma sak som den innan. Både till bruden och tärnorna. Jag tycker dock att den är jätte fin och använder den ganska ofta nu. Jag har haft den i några månader nu. Så det har inte funnits så länge i mitt spel.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Älskar slöjan och håret. Ungefär samma kommentar som den innan. Men jag tycker om den här. Och den har faktiskt varit med längst. Den har använts på många bröllop.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

En enkel slöja till en enkel klänning. När jag använder den här brukar det oftast vara ett litet bröllop. Kanske vid solnedgången och bara ens bästa vänner är med och föräldrarna.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

Använder den här också på mina punk simmar. Det blir jätte läckert med knallrosa hår eller mörkblått hår.

Jag kan visa någon gång.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Innan årstider kom använde jag den här jämt. Men bara för årstider har kommit tänker jag inte sluta använda den. För jag gillar mössan och sättet håret ligger på. Luggen gör allt mycket finare.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )




 

 

 

Använder den här jämt. Oftast när simmarna sover eller tränar. Håret ser jätte fint ut och den är grym när man tränar eller sover.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

Kläder:

 

 

 

 

Älskar den här klänningen! Jag använder den på dejter, bröllop och fester.

Den här blir aldrig lämnade ensam.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

En bröllopsklänning med en fin slöja och håret vackert uppsatt.

Använder den väldigt ofta.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Använder den här också som en bröllopsklänning. Men jag kan också använda den på en riktigt fin middag.

Så den används också ofta. En fin frisyr till och håret fint uppsatt. Ett strand bröllop.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Gillar den här klänningen. Den används också ofta.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Också en brudklänning som jag använder. Den har nog funnits näst längst i spelet.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

 

Använder den här ofta som vardagskläder. Det ända negativa är byxorna som är lite öppna. Men jag brukar strunta i det och det ser inte så dåligt ut i spelet.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

 

Jag gillar allt med den här. Speciellt koftan och skärpet.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

Ett ord! Fester! och ibland bröllop och dejter. Men mest fester. Den är dock snyggare i svart.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )




 

 

 

Använder den ofta som vardagstil. Älskar den lilla mys dressen.

 

 

 

 

Den är lätt och lite urringning. Den är faktiskt fin.

 

 

 

 

Älskar den här! Allt ihop! Tjock tröjan är snygg och byxorna.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

  

Den här använder jag mest på tonåringar. Men det har hänt att jag har användt den här på ungdomar också.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

 

 

En lätt klänning med en kavaj. Tänk er en mysig dejt uppe vid bergen. Levande ljus och ett fint dukat bord. Klassisk musik. Simmen har sin dejts kavaj på sig och de tittar på solnedgången tillsammans. Då ställer han sig ner på knä och friar.

 

( Klicka på bilden för att komma till sidan )

 

Det här var mina favoriter. Klicka på bilderna om ni vill köpa dem på Store.

 

 

Av Julia - 28 december 2012 01:02





Jag har gjort tre nya simmar för några dagar sen. Det är tre systrar som är adopterade. Det är bästa vänner och sen de var småbarn har de umgåtts som bästa vänner. Nu ska de bo tillsammans.

Ni som följer mig på tumblr har redan sett det här. Men ni andra kan ta en titt.


De här är alltså systrarna Ross. De heter Cindra, Leona och Roxanne.


 


Cindra Ross:

EgenskaperBra sinne för humor, Bra på att kyssas, Atletisk, Konstnärlig och Vänlig.


Bakgrund: Cindra Ross föddes på den stora ön Barnacle Bay. Hennes mamma dog vid födseln av Cindra. Hon hamnade på ett barnhem i Sunset valley. Sen adopterades hon av familjen Ross som uppfostrade henne väl.

 

Klädstil:

 

 

 

Vardagstil:

Tröja: Övernaturligt

Byxor: Orginal

Hår: Årstider

Skor: Kvällsnöjen

 

 

 

Finkläder:

Klänning: Store

Skor: Kvällsnöjen

 

 

 

Pyjamas:

Sovkläder: Store

Hår: Årstider

 

 

 

Badkläder:

Överdel: Kvällsnöjen

Underdel: Kvällsnöjen

Hår: Årstider

 

 

 

Träningskläder:

Överdel: Kvällsnöjen

Underdel: Orginal

Skor: Orginal

Hår: Store

 

 

 

Utekläder:

Jacka: Årstider

Byxor: Årstider

Skor: Årstider

Hår: Årstider

Vantar: Årstider

 

 

 

 

Roxanne Ross:

Egenskaper: Bra på att kyssas, Fotograföga, Vänlig, Bokmal och Atletisk

 

Bakgrund: Roxanne Ross föddes i Twinbrook. Hennes föräldrar var mycket fattiga och efter ett svårt beslut beslutade dem att adoptera bort henne. Hon kom till en vänskaplig familj som tog hand om henne väl.

 

Klädstil:

 

 

 

Vardagstil:

 

Tröja: Store

Byxor: Disel

Skor: Kvällsnöjen

Hår: Store

 

 

 

Finkläder:

 

Klänning: ( Kommer inte ihåg )

Skor: Kvällsnöjen

Hår: Store

 

 

 

 

Pyjamas:

 

Nattline: Orginal

Hår: Store

 

 

 

 

Badkläder:

 

Överdel: Disel

Underdel: Disel

Hår: Store

 

 

 

 

Träningskläder:

 

Linne: ( Tror det är disel )

Shorts: Orginal

Skor: Orginal

Hår: Rampljuset

 

 

 

 

Utekläder:

 

Jacka: Årstider

Byxor: Årstider

Skor: Årstider

Hår: Årstider

Vantar: Årstider

 

 

 

 

Leona Ross:

Egenskaper: Bra på att kyssas, Kokbegåvning, Vänlig, Prydlig, Atletisk

Bakgrund: Leona Ross föddes i Sunset valley. Hennes mamma blev med barn när hon var 15 år. Hon adopterade bort barnet till en rik och vänlig familj. Leona fick ett bra hem och 2 systrar på köpet.

 

Klädstil:

 

 

 

Vardagskläder:

 

Tröja: Store

Byxor: Övernaturligt

Skor: Orginal

Hår: Store

 

 

 

 

Finkläder:

 

Klänning: Store

Skor: Kvällsnöjen

Hår: Store

 

 

 

 

Pyjamas:

 

Överdel: Orginal

Underdel: Disel

Hår: Store

 

 

 

Badkläder:

 

Överdel: Disel

Underdel: Disel

Hår: Store

 

 

 

 

Träningskläder

 

Överdel: Kvällsnöjen

Underdel: Orginal

Skor: Orginal

Hår: Store

 

 

 

 

Utekläder:

Jacka: Årstider

Byxor: Årstider

Skor: Årstider 

Hår: Årstider

Vantar: Årstider

 

Kommentera om ni vill att jag ska lägga ut dem på exchange eller att ni ska få följa den här familjen :D



Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Tidigare år:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards