juliasims3

Alla inlägg under december 2012

Av Julia - 5 december 2012 07:00

 


Pratstunden på sängen hade varit lyckad. Jag hade ingen aning om att vi hade så mycket gemensamt. Och sättet han berättade på om sin pappa var så spännande. Det slutade med att vi somnade båda två på hans säng och nästa dag när vi vaknade låg en filt omsvept på oss och klockan visade tio i nio. Vi båda fick panik. Vi hade missat bussen och Kelly och pappa hade åkt till arbetet. Vi promenerade tillsammans till skolan.


 


- Joakim det var jätte schyst att du kunde ta din tid att snacka med mig igår


- Äsch det är lugnt, du lyssnade ju om mina problem oxå bitch! svarar han retsamt och flinar mot mig.


Jag puttar till honom och vi båda börjar skratta.


- Passa dig, svarar jag med ett leende.


Skolbyggnaden närmar sig och vi umgås hela dagen. Vi sitter bredvid varandra på alla lektioner, lyssnar på musik ute på rasten, äter lunch tillsammans. Det slutar med att skoldagen är slut och vi sitter vid gungorna och gungar.


 


- När jag fick reda på att min mamma skulle dö var det som om min värld krossades. Mamma försökte lugna mig men jag vet ju att hon skulle dö. Först när Kelly kom in och hjälpte mamma blev jag misstänksam men var ändå tacksam för hjälpen. Men när jag kom på dem att kyssas i köket blev jag förbannad. Mamma låg två rum bort och var jätte dålig och där stod de i köket och hånglade!? Det var inte rättvist.


- Det kan jag tänka mig, de hade ju inte direkt planerat att bli förälskade i varandra. Och vi hade inte planerat att bli vänner.


- Nej du har rätt


De sitter där och småpratar tills de blir mörkt. Då klättrar de upp i klätterställningen.


 


- Jag minns att jag och Elvira bråkade om något flingpaket på morgonen. Mamma var stressad för att hon skulle till sjukhuset och operara någon. Pappa verkade lugn och skjutsade Elvira till skolan. Men de hann inte längre en ut på motorvägen. Då körde de av vägen och bilen voltade. De dog på en gång. Mamma var verkligen förkrossad.


- Jag är så ledsen, jag önskar att man kan spola tillbaka tiden och förhindra det.


- Jag önskar oxå det ibland. Men då hade inte mamma träffat Stefan och då skulle jag inte ha träffat dig.


- Du har rätt, men man kan ändå önska det


- Ja, jag önskar att jag kunde ha fått sagt till Elvira att jag älskade henne innan hon gick bort. Hon var ju bara 10år. 


 


- När jag hittade pappa och Kelly i köket blev jag verkligen förbannad. Det var då jag började hata Kelly. Min mamma var inte ens borta ännu och hon hade redan lagt beslag på honom. Det var inte schyst mot min mamma. Han kunde väl åtminstonde varit trogen mot henne under sjukdomstiden.


- Jag håller med om det, det var inte schyst gjort


- Kelly försöker ta mammas plats. Jag gillar dig Joakim men det kommer ta en stund att acceptera din mamma.


- Jag förstår


Joakim sneglar på klockan och flämtar till.


- Shit vi måste gå nu!


De hoppar ner från klätterställningen. Innan det går tar de varandras händer och ser in i varandras ögon.


 


- Jag finns här för dig Ally


 


Hans hand var mjuk och varm.

Av Julia - 4 december 2012 20:03

Då var det dags att berätta vilka två serier som får ta en paus. Så efter 1 Januari börjar serierna igen. På den dagen de ska läggas upp. De serier som ska pausas är Inuti Natten och Julie Star. Ni har själva valt det här. Men de andra serierna fortsätter som vanligt.
Kram på er!

Av Julia - 4 december 2012 18:54

Nu har jag laddat upp Star och Melinda på exchange.


 


( Klicka på bilden )


  


( Klicka på bilden )



Av Julia - 4 december 2012 16:27

Klockan sju avgör jag vilka serier som pausas till Januari. Så glöm inte kommentera :D

Av Julia - 4 december 2012 08:15

Nu måste bi börja välja vilka 2 serier som ska pausas. Skriv bara i kommentarer. Annars måste jag välja själv. Då blir det lottdragning, kram på er

Av Julia - 4 december 2012 07:00



Efter konflikten med Kelly hade jag varit så arg att jag tagit första bästa buss till kyrkogården där min mamma låg begravd. Det tog ett tag att hitta hennes gravsten. Så fort jag har kommit fram till den börjar tårarna rinna ner till kinderna. Klumpen i magen växer av sorg och jag tittar storögt på den vackra graven där min lilla mamma ligger i.


 


- Mamma du ska veta att jag saknar och tänker på dig jätte mycket. Varje natt drömmer jag hemska drömmar om att det är mitt fel att du är död. Snälla mamma om det är mitt fel kan du väl förlåta mig. Mitt hjärta är tomt utan dig min lilla mamma.


Jag vänder mig sakta om då jag hör snyftningar en bit bort. Jag ser en mörkhårig kille i min ålder stå med sänkt blick och gråta. Efter en noga granskning kan jag bekräfta att det är Joakim!


Joakim!? Men vad gör han här!?


 


Jag torkar tårarna och utan att tänka mig för vänder jag på klacken och går mot Joakim.


 


Han är djup försjunken i sin sorg och upptäcker inte mig först jag står så tätt intill honom att jag kan känna hans goda parfym.


 


- Om du ska bitcha kan du lika gärna dra för jag har ingen lust att bråka med dig nu!? säger han kallt.


- Jag ska inte bråka med dig, varför är du här!?


- Vad ser det ut som!?


-  Vi skulle ju inte bråka!?


- Men du lät så korkad!


De åker bussen hem tillsammans och när de kommer hem lägger de sig på Joakims säng och pratar.


 


- Okej berätta vad gjorde du där!? säger jag nyfiket.


- Det här året var allting perfekt. Min mamma och pappa levde lyckligt ihop med mig. En dag skulle pappa till jobbet. Han skjutsade min lillasyster på vägen. Vi småbråkade runt bordet om oboy paketet och pappa kysste mamma hej då. Sen satte de sig i bilen och det var sista gången jag såg dem levande.


jag flämtar till och ber han att fortsätta.


- Pappa och Elvira kom ut på motorvägen då de råkar krocka med en bil. Deras bil voltar och de båda dör på en gång. Min mamma var sjukt deppig under den perioden. Hennes man och dotter hade hon förlorat på en dag. Hon var så tacksam att jag inte var med i bilen för det hade hon inte klarat. Under begravningen fick vi mycket stöd. Sen träffade mamma din pappa. När hon fick reda på att Amanda var allvarligt sjuk ville hon ställa upp för dem. Men de blev kära.


- Fyfan vad hemskt, jag hade ingen aning om att ni hade varit med om det här!


- Det har hänt, det är därför min mamma är så vänlig mot dig för hon vet hur det känns.




Av Julia - 3 december 2012 20:50

Nu är det såhär att jag har jätte mycket i skolan att göra. Massa läxor och skolarbete.

Ibland kommer jag hem och är helt död. Nu när julkalendern är igång måste jag ta en paus från två serier. Det är ni som får bestämma vilka två som ska pausas till 1 Jaunari.

Det får helt enkelt bli säsongs uppehåll. För annars måste jag nog ta en paus från bloggandet om några månader för att min betyg har gått ner. Det har dem inte gjort ännu men det kommer hända om jag måste jobba så hårt

Jag är jätte ledsen för det här men ibland måste man ha säsongs uppehåll.


Om inte ni kan välja väljer jag själv ut två stycken.


Kram på er!


 

Av Julia - 3 december 2012 20:17

Jag ska ju ladda upp Julie star, från två olika världar, 2 avsnitt av Beverly High och julkalendern. Jag har mycket att skriva idag. Men om det skulle hända att jag inte hinner med någon som är kvar får ni ett extra avsnitt av från två olika världar

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag heter Julia och är 15år. Jag kommer att skriva om ett ämne och det är såklart om the sims. Dessutom kommer jag skriva fusk, tips, historier osv. Hoppas ni gillar det ni läser och kanske lämnar en liten kommentar:)

Historier Schema:

Måndag: Systrar

Tisdag: Från två olika världar

Torsdag: Inuti Natten

Fredag: Två olika liv

Lördag: Cecilias blogg

Söndag: Beverly High

 

Sänds varje vecka: Från två olika världar, Cecilias blogg, Beverly High.

 

Sänds varannan vecka: Systrar, Två olika liv, Inuti Natten.

 

Observera att nya serien Castaway startar när Från två olika världar når sitt slut.

Har du en fråga?

29 besvarade frågor

Rösta här:

Vad vill du ser mer av på bloggen?
 Historier
 Nedladdningar
 Fusk & Tips
 Önskesimmar
 Simmar
 Julia bygger hus

Historier / Serier:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Senaste inläggen:

Kategorier:

Tidigare år:

Arkiv:

Sök här:

Andra bloggar om sims:

Kalender:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

RSS:

Ändra språk:


Ovido - Quiz & Flashcards